یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
الأزهر

حوزه/ دانشکده دعوت اسلامی در قاهره سومین همایش خود را با عنوان "به سوی مشارکت ازهری در ایجاد آگاهی فکری مطمئن و رویکرد واقع بینانه و آینده نگرانه" برگزار می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دانشکده دعوت اسلامی در قاهره سومین کنفرانس خود را در چارچوب فعالیت علمی خود با عنوان "به سوی مشارکت ازهری در ایجاد آگاهی فکری مطمئن و رویکرد واقع بینانه و آینده نگرانه" در مرکز همایش الازهر در شهر نصر برگزار می کند.

محمد عبدالدایم الجندی، رئیس دانشکده و رئیس کنفرانس، گفت: سومین کنفرانس تحت اشراف احمد الطیب شیخ الازهر، سلامه داوود رئیس دانشگاه الازهر و محمود صدیق نایب رئیس مطالعات و تحقیقات دانشگاه در حال برگزاری است.

رئیس دانشکده اشاره کرد: این همایش با هدف ایجاد مشارکت بین نهاد های الازهر به منظور وحدت بخشیدن به تلاش ها در شکل گیری آگاهی جامعه مطابق با رهنمودهای اسلام است برای دستیابی به سلامت جامعه و بهره مندی از تنوع آگاهی بخشی فکری الازهر در ارائه دیدگاهی یکپارچه در جهت حفاظت از آگاهی فکری فرد و جامعه از نفوذ افکار مخربی که اسلام از طریق آنها به دروغ مورد قضاوت قرار می گیرد.

رئیس دانشکده توضیح داد: هدف این همایش تدوین رویکرد مشترک الازهر است که نشان‌دهنده نقشه راه پیش‌بینی آینده فکری امن و منضبط تحت نظارت متخصصان الازهر است و همچنین بیان نقش نهادهای الازهر در دستیابی به واقعیت آرمانی و آینده ای امن برای تبلیغ اسلامی و افتتاح واحد آگاهی فکری در دانشکده دعوت است تا انجمنی باشد که زیر چتر دانشگاه الازهر از این موسسات بهره ببرند.

محور های سومین همایش علمی دانشکده دعوت اسلامی

به گفته الجندی محور های این همایش به شرح زیر است:

محور اول: رویکرد هیئت کبار علمای الازهر در پرداختن به تغییرات نوین و مسائل اجتهادی و در این محور نوشته شده است: هیئت کبار علما.

محور دوم: رویکرد دانشگاه الازهر در ایجاد آگاهی فکری ایمن. در این محور نوشته شده است: دانشگاه الازهر.

محور سوم: رویکرد وزارت اوقاف در توسعه آگاهی فکری مبلغان. در این محور نوشته شده است: وزارت اوقاف.

محور چهارم: رویکرد مجمع پژوهش های اسلامی در تربیت واعظ بین المللی بی نظیر ازهری. در این محور نوشته شده است: مجمع پژوهش های اسلامی.

محور پنجم: رویکرد دار الافتای مصر در تربیت مفتی همگام با تحولات زمانه و در این محور نوشته شده است: دار الافتای مصر.

محور ششم: رویکرد آکادمی الازهر در تربیت واعظ معاصر. در این محور نوشته شده است: آکادمی الازهر.

محور هفتم: رویکرد بخش مؤسسات الازهر در تربیت دانشجوی ازهری. در این محور نوشته شده است: بخش مؤسسات الازهر.

محور هشتم: رویکرد دیده بان الازهر در آماده سازی مبلغان برای مقابله با افراط گرایی فکری. در این محور نوشته شده است: دیده بان الازهر برای مبارزه با افراط گرایی.

محور نهم: رویکرد مرکز فتوا در تربیت مبلغی مسلط در برخورد با فتاوای فضای مجازی. در این محور نوشته شده است: مرکز بین المللی الازهر برای فتاوای الکترونیک.

محور دهم: رویکرد مرکز توسعه آموزش بین المللی دانشجویان در نمایندگی الازهر در سطح بین الملل. در این محور نوشته شده است: مرکز توسعه آموزش بین المللی دانشجویان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha