یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات

مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور با دعوت از ملت انقلابی برای حماسه آفرینی در انتخابات، تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق انتخابات و انتخاب شخص یا اشخاصی شایسته برای تصدی مسئولیت نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، یک وظیفه اجتماعی به معنای دخالت مردم در تعیین سرنوشت کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بیانیه ای با دعوت از ملت انقلابی برای حماسه آفرینی در انتخابات، آورده است: حضور مردم در پای صندوق انتخابات و انتخاب شخص یا اشخاصی شایسته برای تصدی مسئولیت نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، یک وظیفه اجتماعی به معنای دخالت مردم در تعیین سرنوشت کشور است؛ چنانچه قرآن کریم بر این مهم تاکید نموده است؛ «إنَّ اللهَ لایُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إذا أَرادَ اللهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ» (رعد/11)؛ همانا خداوند حال قومی را تغییر نمی‌دهد تا آنکه آنان حال خود را تغییر دهند و هرگاه خداوند برای قومی آسیبی بخواهد، پس هیچ برگشتی برای آن نیست و در برابر او هیچ دوست و کارساز و حمایت کننده‌ای برای آنان نیست. و نیز به معنای سپردن امانت مسئولیت به فرد اصلح و مسلط ساختن وی بر سرنوشت کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی است که با رأی مستقیم مردم رقم می‌خورد و بنابر آیه فوق یک وظیفه ی شرعی است و کسی که تعهد دینی دارد، نمی تواند شانه از انجام این تکلیف دینی خالی کند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه تحلیلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه درباره انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

از طرفی شرکت کردن در انتخابات، به معنای سلب زمینه سلطه ی کفار و مستکبرین بر مملکت اسلامی است که قرآن کریم تحت هیج عنوانی استیلای آنان بر مومنین را نمی پذیرد؛ «وَ لَن یَجْعَلَ اللهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلا» (نساء/141)؛ هیچ گاه خداوند راهی برای پیروزی و تسلط کافران بر مسلمانان قرار نداده است. لذا هر کس امنیت ایران اسلامی را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند.

مردم عزیز ایران اسلامی به توفیق الهی در مسیر نورانی حرکت کشتی انقلاب به سمت تمدن نوین اسلامی و رسیدن به ساحل ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه، و در لبیک به ندای رهبر عزیزمان همچون گذشته، علاوه بر دعوت دیگران به حضور آگاهانه، حماسی و پرشور در عرصه بزرگ و سرنوشت ساز انتخابات پیشِ‌رو، در این نمایش بزرگ اقتدار و انتخاب افراد اصلح، با نیت الهی شرکت کرده و به نکات ذیل توجه خواهند کرد.

در بخش دیگری از بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه آمده است:

1. شرکت در انتخابات، یک «جهاد» واقعی در برابر دشمنان است و طبق وعده الهی، این جهاد مخلصانه ملت ایران می تواند مسیر حرکت به سمت قله های پیشرفت را تسریع نماید: «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِین»‏؛ و آنها که در راه ما (با خلوص نیت) جهاد کنند قطعا هدایتشان خواهیم کرد و خدا با نیکوکاران است. (عنکبوت/ 69)

2. مشارکت بالای مردم در انتخابات یعنی «اظهار قدرت» بیشتر به دشمنان آشکار و پنهان و این «اظهار قدرت» در برابر دشمنان اسلام و انقلاب «بازدارندگی» ایجاد خواهد کرد؛ چنانچه قرآن کریم دراینباره فرموده است؛ «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ؛ در برابر آنها (دشمنان) آنچه توانایی دارید از" قدرت" آماده سازید (و همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد) تا به وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و (همچنین) گروه دیگری (از دشمنان) غیر از اینها را که شما نمی ‏شناسید و خدا می‏ شناسد(نیز خواهند ترسید).»( انفال/ 60)

امروز هر برگ رأی به منزله تیری است در پیکره دشمن که اگر از آن غفلت شود، چه بسا طمع دشمن برای تهاجم را بیشتر خواهد کرد؛ « وَدَّ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُمْ فَیَمِیلُونَ عَلَیْکُمْ مَیْلَةً واحِدَةً؛ کافران دوست دارند که شما از سلاح ها و متاع های خود غافل شوید و دفعتاً به شما حمله ور شوند.» (نساء/ 101)

3. پیشرفت ایران اسلامی و حل مشکلات با وجود این همه دشمنی ها علیه انقلاب اسلامی بدون حضور مردم رخ نخواهد داد. چنانچه خداوند متعال از حضور مردم در صحنه و یاری آنها در کنار نصرت خود، به عنوان دفع کننده خدعه و مکر دشمنان یاد میکند: «وَ إِنْ یُرِیدُوا أَنْ یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللَّهُ هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِینَ»؛ و اگر بخواهند تو را فریب دهند خدا برای تو کافی است او همان کسی است که تو را با یاری خود و مومنان تقویت کرد. (انفال/ 62)

4. نقش خواصّ تأثیرگذار و همراهی آنان با ولیّ خدا در تحقّق حضور حداکثری در انتخابات، بسیار مهمّ و تعیین کننده است. اگر خواصّ سیاسی، به یاری ولیّ خدا شتافتند و در بزنگاه‌های سرنوشت سازی همچون انتخابات، مجذوب شعارهای فریبنده جریان نفاق و بیماردلان سیاسی نشده و مردم را برای حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب افرادی اصلح برای اداره امور کشور که بیشترین قرابت فکری را با مبانی و ارزشهای اسلامی و انقلابی داشتند، دعوت کنند، آنگاه بی تردید سرعت پیشرفت نظام اسلامی به سمت تحقّق آرمان هایش، چندبرابر خواهد شد.

5. انتخابات عرصه قیام مردم برای تحقق آرمان «عدالت» در همه سطوح اداره کشور است. بدون حضور مردم و انتخاب نامزدهای متخصص، متعهد، عدالتخواه و فسادستیز که عملکردشان مملوّ از مصادیق عدالتخواهانه، تحول چرخش آفرین و تلاش برای مبارزه با فساد است، نمی توان توقع «برپایی عدالت» داشت.

6. با وجود برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی، انقلاب دچار «بن بست» نشده است و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای حفظه الله ما به قله ها نزدیک شده ایم. بن بست را منافقان و بیماردلانی القاء می کنند که خودشان در مقاطعی از تاریخ انقلاب عامل به وجود آمدن مشکلات بودند تا مردم را از نظام اسلامی دلسرد کنند: «هُمُ الَّذِینَ یَقُولُونَ لا تُنْفِقُوا عَلی‏ مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّی یَنْفَضُّوا»؛ آنها(منافقین) کسانی هستند که می‏ گویند: به افرادی که نزد رسول خدا صلی الله علیه وآله هستند انفاق نکنید تا (از نزد او) پراکنده شوند.» (منافقون/ 7)

ایران اسلامی با وجود همه مشکلات و مانع تراشی ها از سوی استکبار جهانی پیشرفت‌های کم نظیر و بعضاً بی نظیر در 45 سال گذشته در عرصه های مختلف فرهنگی، زیرساختی، پزشکی، ورزشی، علمی، صنعتی، منطقه ای، بین المللی، نظامی و ... داشته که به توفیق الهی با حضور آگاهانه ملت، سرعت پیشرفت کشور مضاعف خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha