دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1141005
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
حجت الاسلام بچاری

حوزه/ انقلاب اسلامی برای «یُخرِجُهُم مِن الظُّلماتِ اِلی النُّور» به وجود آمد و تمامی مفاسد رژیم طاغوت را برچید و امور حکومت را حتی در انتخاب نوع حکومت، به مردم سپرد؛ لذاست که می‌بینیم همه‌ساله در این کشور اهل‌بیت علیهم السلام، انتخابات با مشارکت بالای مردم صورت می‌گیرد که باعث ترس، وحشت و البته بیمه شدن کشور از خطرات داخلی و خارجی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین جعفر بچاری در مطلبی نوشت:

در نظام پهلوی، مطلق گرایی سیاسی به صورت شخصی و با عنایت به تقرب به دستگاه حاکمه رواج داشت؛ لذا قدرت، حاکم مطلق بوده و با استفاده از شعار تفرقه بینداز و حکومت کن، یک موازنه متضاد ایجاد شده بود که در راستای همین سیاست، بیگانگان دخالت های فراوانی در امور مملکت داشتند.

مجالس زمان شاه نیز در واقع متشکل از نمایندگان مورد عنایت ساواک بودند که از بیگانگان دستور می گرفتند و فجایع همه جانبه سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و ... ببار آوردند.

مردم هیچ جایگاهی در اداره امور خود نداشتند بلکه در انتخابات فرمایشی نیز، زنان حق انتخاب و مسئولیت پذیری نداشتند.

تمام تلاش دشمن‌ حاکم، از بین بردن ارزش‌های اسلامی جامعه و ایجاد شباهت ظاهری با جوامع غربی بود. در یک کلام هدف آنها با توجه به آیه مبارکه، «یُخرِجُهُم مِن النُّور اِلی الظُّلماتِ» بود.

انقلاب اسلامی برای «یُخرِجُهُم مِن الظُّلماتِ اِلی النُّور» به وجود آمد و تمامی مفاسد رژیم طاغوت را برچید و امور حکومت را حتی در انتخاب نوع حکومت، به مردم سپرد؛ لذاست که می‌بینیم همه‌ساله در این کشور اهل‌بیت علیهم السلام، انتخابات با مشارکت بالای مردم صورت می‌گیرد که باعث ترس، وحشت و البته بیمه شدن کشور از خطرات داخلی و خارجی می‌شود.

این یعنی پایبندی مردم به عصر خمینی که زنان نقش اساسی در این مسئله دارند و تمامی دشمنان دنیا از جمله صهیونیست های یهودی با همه پروتکل‌های برتری‌طلبی و سلطه‌خواهی خود تاکنون نتوانستند هیچ غلطی بکنند.

بنابراین شرع و عقل و عرف، همگی شرکت در انتخابات در مرحله اول و انتخاب اصلح در مرحله دوم را برای حفظ و حراست از کیان دین، رشد و گسترش فرهنگ علوی، محبت و مهربانی با جوامع واجب می‌نماید.

در آیات متعددی از قرآن کریم انتخابات را نوعی عمل صالح (آیه ۱۱۰ /کهف)، تعاون بر نیکی (آیه ۲/مائده)، مبارزه با سلطه دشمن (آیه ۱۴۱/نساء)، نصرت الهی (آیه ۷/محمد «ص»)، شکر نعمت (آیه ۷/ابراهیم)، سپردن امانت به اهلش (آیه ۵۸/نساء) و مهم‌تر از همه تعیین سرنوشت (آیه ۱۱/رعد) استنباط می‌کنیم و با توجه به فرامین امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری شرکت و هدایت در انتخابات واجب غیرقابل انکار است.

همچنین نباید در برابر این‌همه ایثارگر، شهید، جانباز، جاوید الاثر و شهدای گمنام کوتاهی کنیم، چون قطعا در مقابل آنها توان پاسخگویی به کوتاهی وجود ندارد.

پیشرفت های غیرقابل تصور جمهوری اسلامی در اکثر زمینه ها و پیشروی به قله‌ی رشد و ارتقا و تبدیل شدن آن به یک ابرقدرت همه جانبه باعث شده است که تمامی استکبار جهانی و استعمار منحوس دست در دست هم بذر یاس و ناامیدی را مخصوصا در بین جوانان و بالاخص قشر تحصیل کرده بکارند تا این عزت و سربلندی به دست آمده را به وسیله کمرنگ جلوه دادن انتخابات به چالش بکشند. هدف این سیستم جهانی فاسد و مستکبر، تبلیغ مانور جدایی مردم از انقلاب و ناامیدی از مدیریت اسلامی جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha