یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست انتخاباتی

حوزه/ خانم خیرخواه مبلغ مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: یکی از اهداف دشمنان اسلام بی رونق کردن انتخابات و شرکت نکردن مردم در آن است که باید نسبت به آن هوشیار بود و اجازه ندهیم که آنان به هدف خود برسند زیرا شرط پیروزی همدلی و اتحاد در عرصه‌های مختلف اجتماعی به ویژه انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم کلثوم خیرخواه در نشست بصیرتی پیرامون انتخابات که در جمع شماری از بانوان شهرستان گرگان برگزار شد، بیان کرد: یکی از عرصه‌های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم یک جامعه در انتخابات است که آینه حضور و مشارکت ملت در تعیین سرنوشت خود است.

وی افزود: مردم وسیله اصلی حرکت جامعه و تضمین کننده رشد و کمال هستند که با عدم حضور مشارکت آنان، اهداف متعالی اسلام و جامعه اسلامی هرگز تحقق نخواهد یافت.

مبلغ مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان با استناد به کلامی از امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه)، «همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام هستند چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده»، گفت: مسئله انتخابات، مسئله سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و یک مجموعه است و سرنوشت مسائل اقتصادی، فرهنگی، روابط خارجی و مسائل گوناگون دیگر تا حدود زیادی به این قضیه وابسته است؛ از این رو مردم وظیفه دارند به ملاک‌های دینی و اسلامی توجه کنند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

خانم خیرخواه با اشاره به این مطلب که «در اسلام به مشارکت مردم و حضور در عرصه‌های مختلف سفارش فراوانی شده است»، ادامه داد: احساس مسئولیت در کلیه امور مربوط به سیاست و حکومت و فعالیت‌های اجتماعی بر هر مسلمان واجب شرعی است.

وی اضافه کرد: مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی صرفا به واسطه انگیزه‌های فردی یا به خاطر منافع شخصی نیست بلکه یک مسلمان در راستای تکالیف شرعی و پای‌بندی به دستورات اسلام بر خود لازم می‌داند که در ارتباط با موضوعات اجتماعی مشارکت فعال داشته باشد.

استاد حوزه اظهار کرد: یکی از اهداف دشمنان اسلام بی رونق کردن انتخابات و شرکت نکردن مردم در آن است که باید نسبت به آن هوشیار بود و اجازه ندهیم که آنان به هدف خود برسند زیرا شرط پیروزی همدلی و اتحاد در عرصه‌های مختلف اجتماعی به ویژه انتخابات است.

خانم خیرخواه با استناد به آموزه‌های قرآنی تاکید کرد: خداوند به مومنان امر می‌کند که در کارهای نیک با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشید و انتخابات به عنوان یکی از مصادیق مشارکت در کارهای خیر، باید در دستور کار امت اسلامی باشد و هر گامی که انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان برای مسئولیت اجتماعی امت و پذیرش خدمت به مردم برمی‌دارند، عمل صالح محسوب می‌شود.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: اگر مشارکت در انتخابات به گونه‌ای باشد که جلوه‌های تحقق شعائر الهی در آن نمایان باشد، خشم دشمنان را بر می‌انگیزد و رضایت الهی را در پی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha