دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در مسجد جواد الائمه اهواز(ع)، آراء خود را به صندوق انداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در مسجد جواد الائمه اهواز(ع)، آراء خود را به صندوق انداخت.

در حاشیه این حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، امام جمعه اهواز گفت: از آن جهت که ما به تکلیف عمل می‌کنیم. خداوند متعال امر به نماز اول وقت می‌کنند و نوعی تکلیف است. تکلیف بایستی در این تراز قرار بگیرد که اولا باید قدردان نعمت های خداوند متعال باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: این نعمت ها نظام مقدس اسلامی، ولی فقیه، مردم، شهدا و خانواده‌های آنها هستند.

پاس داشتن نعمت ها به این است که در میدان عمل همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس مردم و رزمندگان در خط مقدم بودند و دشمن را نا امید کردند. در این عرصه نیز در خط مقدم باشیم.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در عرصه انتخابات سه تکلیف داریم، نخست اینکه در انتخابات باید شرکت کنیم و رأی بدهیم. همانگونه که ایمان و عمل صالح به تنهایی کفایت نمی کند. " إِلَّا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّـٰلِحَٰتِ" در کنار ایمان و "وَتَوَاصَوۡاْ بِٱلۡحَقِّ وَتَوَاصَوۡاْ بِٱلصَّبۡرِ" هم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین افزود: تکلیف من رأی دادن در انتخابات و ثانیا تواصی و توصیه دیگران به شرکت در انتخابات است و ثالثا نیز انتخاب اصلح است. اگر مطابق با شاخص‌هایی که رهبرمعظم انقلاب فرمودند عمل‌کنیم قطعا مشکلات کاهش پیدا خواهند کرد.

امام جمعه اهواز گفت: باید با نگاه به تکلیف الهی به این امر خطیر و مهم نگاه کنیم و ثانیا گله مندی را کنار بگذاریم‌ و رهبرمعظم انقلاب فرمودند باید با نگاه به منافع ملی در این انتخابات شرکت کرد و نه نگاه قومیتی و حزبی.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: قطعاً تنها مسیر تأمین منافع ملی انتخابات است و منافع ملی در سایه آن محقق می شود. رأی دهی نگذارید به آخر وقت بیانجامد بلکه همچون نماز اول وقت در اول وقت انجام بدهیم.

امام جمعه اهواز گفت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که عمر دارد که به تکلیف شرعی و عقلی عمل کنیم. تکلیفی شرعی از این جهت که ولی فقیه زمان بالغ بر ۱۰۰ بار به شرکت در انتخابات امر کردند اما عقلی از این جهت که عقل انسان حکم می کند که منافع ملی مقدم بر همه چیز است و انتخابات تامین کننده منافع ملی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha