شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام رضا

حوزه / مهدی کرمی برگزیده جشنواره امام رضا (ع) گفت: تنوع در بخش موسیقیایی جشنواره سبب می‌شود از این ابزار هنری به شیوه بهتری برای انتقال مفاهیم رضوی بهره برده شود.

مهدی کرمی، برگزیده دوره بیستم جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه گفت: در تئاتر «هشت خوان» به کارگردانی آقای خلیلی، آهنگساز گروه بودم که به واسطه همین کار رتبه برگزیده جشنواره را کسب کردم.

این آهنگساز با بیان اینکه فضای کارهای نمایشی از نظر ماهیت و شکل با هم متفاوت است، گفت: نمایش ما بر اساس موضوعی که داشت ارتباط بیشتری با مردم گرفت و به لطف خدا توفیق کسب رتبه را هم پیدا کرد.

برگزیده جشنواره امام رضا (ع) با بیان اینکه امیدوارم امسال نیز کاری برای او پیشنهاد شود، بیان کرد: اگر کاری پیشنهاد شود با افتخار و رغبت تمام حاضر به حضور هستم. این جشنواره به گونه‌ای عمل کرده که نظر همگان را به خود جذب کرده و در حد جشنواره فجر شناخته شده است لذا اگر بخش موسیقی و حتی خوانندگی کلاسیک و آئینی و رضوی هم به آن افزوده شود مخاطب پذیرای آن است.

وی عنوان کرد: تنوع در بخش موسیقیایی جشنواره سبب می‌شود از این ابزار هنری نیز به شیوه بهتری برای انتقال مفاهیم رضوی بهره برده شود و اگر بخش موسیقی به صورت خاص نیز به آن افزوده شود، مطمئنا هنرمندان بیشتری جهت ارادت به ساحت مقدس امام هشتم (ع) پای کار خواهند آمد.

این آهنگساز برگزیده اذعان کرد: نسل جدید با زبان موسیقی عجین تر است و با این ابزار هنری و فرهنگی نزدیکی بیشتری دارد لذا برای انتقال سیره رضوی و مفاهیم دینی به زبان موسیقی می‌توان برنامه‌ریزی بهتری داشت.

کرمی در پایان سخنانش، افزودن بخش موسیقی به جشنواره را گامی موثر در افزایش جذابیت و رغبت هنرمندان خاص این حوزه برای حضور قلمداد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha