دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالقائم شوشتری (ره) در قم

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: مرحوم شوشتری (ره) عالمی صاحب‌دل، خدمت‌گزار انقلاب و از علاقمندان پاک‌دل رهبری و انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی،‌ خطیب نماز جمعه تهران در مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالقائم شوشتری (ره) در مسجد الغدیر شهر قم با بیان اینکه خداوند عالم را بر اساس محبت خلق فرموده است، گفت: در حدیث قدسی فرموده «کُنْتُ کَنزا مَخفّیا فَاَحبَبْتَ اَن اُعْرَف فَخَلَقْتُ الخلَقَ لاِعرَف» حب الهی اساس خلقت است. دوام خلق هم به محبت و جاذبه‌ای است که پروردگار متعال در اسماء حسنای خودش قرار داده است اما ما غافلیم و این غفلت برای ما مشکل‌ساز شده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: خداوند نور مطلق است و هر چیز روشنی را نور خدا روشن می‌کند. هرچند شدت نور برای ما حجاب ایجاد کرده است ولی اگر کسی مسیر بندگی را طی کند، خدا به او ذکر و حضور دائم می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه سوره مائده در سال آخر عمر مبارک پیامبر (ص) نازل شد و سرنوشت‌سازترین مسایل بشر از جمله موضوع ولایت در آن مطرح شده است، گفت: حضور ولایت در کنار قرآن حراست و صیانت از آن است. ولایت حافظ و حقیقت و مبین و ناشر وحی است. لذا خدای متعال بر اساس حکمت بالغه قرآن را ابدی کرد و رمز ابدیت قرآن هم نامیرا بودن ولایت است.

وی گفت: ما همه جا در محضر حضرت حجت (عج) هستیم. آن کسی که ملائکه هم از او برنامه می‌گیرند، انسان کامل و بقیة الله الاعظم است که حضور ایشان در همه جا احاطه دارد و هیچ خبری از ما در نزد امام عصر (عج) مخفی نیست.

مرحوم شوشتری (ره) عالمی صاحب‌دل و خدمتگزار انقلاب بود

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با محاسبات علمی ظاهری قابل محاسبه نبوده و نیست، افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب عادی نیست و خداوند متعال پشتیبان این انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه هر کسی به اندازه ظرفیت خود می‌تواند از وجود حضرت امام زمان (عج) کسب فیض کند، گفت: در کشورهای مختلف روی فقه و اعتقادات شیعه بخصوص در بحث مهدویت به صورت جدی در حال کار هستند و اگر مطالعه کنند در حدی که ذهن‌های عادی می‌کشد شاید یک چیزی گیرشان بیاید ولی هرگز نمی‌توانند خدا و امام زمان (عج) را بشناسند چون چشم دل‌شان کور است.

امام جمعه موقت تهران به این حدیث پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره کرد که «العلم نور و ضیاء یقذفه الله فی قلوب اولیائه» گفت: علم خواندنی نیست، یافتنی است. علم در آسمان نیست که مثل باران نازل شود و یا در زمین نیست که مثل معادن استخراج شود بلکه باید خودمان را درست کنیم آنگاه علم در وجودمان ظهور پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: صدیقین عالَم را با خدا می‌شناسند ولی غیر صدیقین خدا را با عالم می‌شناسند. صدیقین از موثر پی به اثر می‌برند و اولین چیزی که با آن ارتباط برقرار می‌کنند خدا است و در هر چیزی جلوه‌ای از خدا را می‌بینند و چیز غیرمستقلی از خدا نمی‌بینند.

خطیب نماز جمعه تهران خودشناسی، پیدا کردن خود و یاد همیشگی مرگ را از راه‌های جلوه‌ای از خدا دیدن تمام عالم دانست و گفت: مرحوم شوشتری ابتدا خودش را ارزیابی کرده است که چقدر ارزش دارد و کجا باید خود را خرج کند وقتی متوجه ارزش خود شد، با غیرخدا معامله نکرد و چراغ و مشعل و تکیه‌گاه دلگرم‌کننده‌ای برای انقلاب بود.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالقائم شوشتری (ره) پس از یک دوره بیماری، روز یکم اسفند در اصفهان دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha