یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یعقوب علی نظری استانداری خراسان رضوی

حوزه / استاندار خراسان رضوی از مشارکت ۴۷/۴ درصد این استان در انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، یعقوب علی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز شنبه ۱۲ اسفندماه، در استودیو انتخابات استانداری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مشارکت انتخابات، خراسان رضوی در میان استان های هم تراز رتبه نخست را کسب کرده است.

وی بیان اینکه مردم ایران در مقابله توطئه های دشمنان این مرزو بوم بار دیگر حماسه آفریدند و با حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح پاسخ کوبنده به دشمنان ایران اسلامی دادند ، ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از یک سال به شکل های مختلف تلاش کردند این انتخابات با شکوه برگزار نشود اماحضور مردم در صحنه سیاسی ، موجب شکست آنها شد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تحرکات دشمنان، افزود: بیش از یک سال است که دشمنان این نظام و مرز و بوم با تمام قوت در ارتباط با این انتخابات کار کردند و می‌خواستند به اهداف پلید خود دست یابند اما شاهد بودیم مردم عزیز ما به شکل گسترده در این صحنه سیاسی حضور و نمایندگان خود را در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تعیین کردند. بر این اساس؛ ما مسئولین از این جهت وظیفه داریم به عنوان خدمتگذار از همه مردم عزیز تشکر و قدردانی کنیم.

وی ضمن تقدیر از حضور مردم، از اصحاب رسانه، خبرنگاران خراسان رضوی برای پوشش این رویداد بزرگ و سیاسی ادامه داد:خبرنگاران در اطلاع رسانی مشارکت مردم و جهاد تبیین قوی عمل کردند.

نظری در ادامه به آمار مشارکت مردم خراسان رضوی در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: در استان خراسان رضوی رقم مشارکت ۴/۴۷ درصدی بوده است و از ۴ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۵۶۳ نفر واجد شرایط، دو میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۰ نفر در انتخابات شرکت کردند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۲ مرکز حوزه انتخابیه در استان، نتیجه آرا در ۹ حوزه نهایی شده است. بر این اساس؛ در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه آقای محسن زنگنه با ۷۲ هزار و ۳۱۸ رای، در حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد آقای عثمان سالاری با ۷۶ هزار و ۱۰۲ رای، در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار آقای امیر توکلی رودی با ۴۸ هزار و ۵۷۵ رای، در حوزه انتخابیه درگز آقای حسین محمدزاده با ۱۴ هزار و ۸۹۴ رای، در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد آقای بهروز محبی نجم آبادی با ۵۰ هزار و ۶۸۴ رای و محمدرضا محسنی ثانی با ۴۰ هزار و ۵۶۶ رای، در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج آقای علی آذری با ۲۷ هزار و ۹۹۱ رای، در حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه آقای سید یحیی سلیمانی با ۵۱ هزار و ۵۷۷ رای و آقای محمد رستمی با ۴۴ هزار و ۱۱۴ رای، در حوزه انتخابیه چناران، طرقبه و شاندیز و گلبهار آقای حسین امامی راد با ۲۹ هزار و ۹۲۳ رای و در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان آقای هادی محمد پور با ۱۷ هزار و ۷۶۹ رای به بهارستان راه پیدا کردند.

نظری تاکید کرد: شمارش آرای ۳ حوزه کاشمر، فریمان و مشهد که در مراحل نهایی است بعداً اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha