شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام حسین

حوزه / دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: سیره امام حسین(ع) تنها برای شیعیان راه سعادت را ندارد بلکه به همه انسان‌های جهان این مسیر را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی هنری اهل بیت(ع) (أنا من حسین) امروز ۱۳ اسفند برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شد حجت‌الاسلام سید علیرضا حسینی عارف دبیر جشنواره اظهار داشت: افتخار داریم بعد از دو سال تلاش ادبی، فرهنگی، علمی و هنری این رویداد به عشق امام حسین(ع) برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره طی دو روز برپا خواهد شد و فردا ۱۴ اسفند، اختتامیه آن، برگزار می‌شود، گفت: استقبال از این رویداد بسیار چشمگیر بوده و از همه نقاط دنیا آثار مختلف به جشنواره ارسال شده، به نحوی که ۷۲۰ اثر از ۲۲ کشور در این رویداد حضور دارند و این جشنواره نیز در ۵ بخش برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، رئیس جشنواره نیز ابراز کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اصل شجره طیبه است و امام حسین(ع) فرزند پیامبر بزرگ اسلام است، بنابراین تلاش کردیم با زبان ادب و هنر گوشه‌ای از این عظمت را ترسیم کنیم.

وی تصریح کرد: البته مدعی نیستم که توفیق کاملی داشته‌ایم، اما این رویداد آغاز راه است، حمایت همه بخش‌ها از بنیاد بین‌المللی عاشورا می‌تواند ما را در رسیدن به خواسته‌مان، که ترویج فرهنگ حسینی است، یاری رساند، البته مخاطبان ما فقط شیعیان نیستند بلکه پیام امام حسین(ع) برای همه مردم جهان از مسلمان گرفته تا غیرمسلمان است.

در بخش دیگر افتتاحیه استاد رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، به سخنرانی پرداخت و گفت: از برگزارکنندگان جشنواره کمال تشکر را دارم، بنیاد بین‌المللی عاشورا تلاش می‌کند شخصیت امام حسین(ع) را به همه آحاد جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی معرفی کند.

وی با بیان اینکه امروز با بحران‌های مختلفی مواجه هستیم که به واسطه نگاه لیبرالیسم به وجود آمده است، اظهار کرد: امام حسین(ع) فقط الگوی شیعیان نیست، بلکه جهان بشری می‌تواند از سیره ابا عبدالله بهره ببرد و با زبان بین‌المللی در این رابطه سخن بگوید، در دولت مهدوی، عدالت‌گستری، اخلاق جامعه و معنویت جامعه شکل می‌گیرد، در این میان فرهنگ حسینی با معرفی دقیق می‌تواند بستری برای این دولت کریمه باشد.

استاد رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی شعاعی از منطق عاشوراست، بیان کرد: انقلاب اسلامی با بردگی مدرن مخالف است، بردگی مدرن تنها آدم‌ها را به بردگی نمی‌گیرد بلکه دولت‌ها و ملت‌ها را برده خود می‌کند، بنابراین اگر انسان می‌خواهد به آرامش کاملی برسد، باید به سمت توحید حرکت کند.

بخش دیگر این افتتاحیه به پیام نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اختصاص داشت و سپس گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) به اجرای برنامه پرداخت.

در ادامه افتتاحیه این جشنواره، صابر خراسانی شاعر کشور به اجرای برنامه پرداخت، همچنین پیام تصویری کریس هیور اسلام‌شناس ایرلندی که کتاب «نوه محمد» او به واسطه بنیاد عاشورا به چاپ رسیده است، پخش شد.

در بخش بعدی مراسم از کتاب «نوه محمد» و تواشیح‌های اختصاصی گروه محمد رسول الله(ص) رونمایی شد و در انتها برگزیدگان ششمین سوگواره اربعین معرفی شدند.

در این سوگواره ۵۷ نفر برگزیده شدند که جوایز خود را دریافت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha