شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1141897
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
نشر هاجر

حوزه/ نشست معرفی کتاب حکمت متشابهات در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه, معاونت پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران با همکاری نشر هاجر نشست معرفی کتاب حکمت متشابهات به قلم الهه ثریای اردکانی برگزار می کند.

هر انسانی به واسطه ی تبعیت از دستورات قرآنی و فرامین الهی که سرچشمه ای وحیانی دارد،می تواند به مرتبه ی اعلی علیین و سرمنزل هستی برسد؛ او در دنیا از مواهب الهی کمال بهره می برد و رضایت الهی را کسب می کند و در آخرت نیز به آرامش حقیقی و قرب پروردگار نائل می آید.

آموزه های قرآنی که از عرش الهی به فرش انسانی قدم نهاده اند، در قالب آیات موزون و هماهنگ و با اعجاز خاصی صفحات این کتاب آسمانی را مزیّن کرده اند در بین این آیات نورانی،آیاتی به چشم می خورند که علاوه بر تعداد و معنا،در به وجودآمدنشان،در بین مفسرین و علماء اختلاف نظر وجود دارد.کتاب حکمت متشابهات حکمت آیاتی که به صورت مبهم مطرح شده است را بیان می نماید تا معجزه بودن قرآن را به تصویر بکشد.

این کتاب که در سال ۱۴۰۲ توسط مرکز نشر هاجر ناشر تخصصی زن و خانواده به چاپ رسیده است ،در سه فصل کلیات،حکمت آیات متشابه در حوزه عقل و معرفت،حکمت آیات متشابه در حوزه اثبات عظمت قرآن و بهره مندی از اهل بیت (علیهم السلام)،حکمت آیات متشابه در حوزه آزمایش و رشد و تعالی انسان توسط نویسنده به نگارش درآمده است.

این نشست با حضور نویسنده کتاب الهه ثریای اردکانی دانش پژوه رشته علوم و معارف قرآن سطح ۴ مؤسسه معصومیه برگزار می شود.

علاقمندان برای شرکت در این نشست می توانند روز سه شنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۳۰ در سالن علامه طباطبایی(رحمة الله علیه) مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) حضور بهم رسانند و یا به صورت آنلاین وارد لینک https://bbb۰۱.dte.ir/b/zz۹-z۶s-gfx-yvm شده و از جلسه بهره مند گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha