شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه سرعین

حوزه/ امام جمعه سرعین در آیین زنگ استانی جشن نیکوکاری در شهرستان سرعین گفت: برخلاف تبلیغات منفی دشمنان، نظام اسلامی و کمیته امداد در تلاشند تا با ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری، دستگیری از نیازمندان را به عنوان یک حرکت شایسته و مناسب در جامعه نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپور، امام جمعه شهرستان سرعین، سه شنبه در آیین زنگ استانی جشن نیکوکاری با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه نظام اسلامی و کمیته امداد، اظهار کرد: این نهاد انقلابی در تلاش است تا بر اساس مشی و سیره انبیاء و اولیاء الهی، دستگیری از هم نوع و نیازمندان را به عنوان یک حرکت شایسته و مناسب مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: این سیره در رفتار و منش خیران نیز جلوه‌گری می‌کند، چرا که بسیاری از خیران در نهایت گمنامی و نیک نامی سعی می‌کنند احسان و نیکی خود را نشان دهند.

حجت الاسلام شیرعلی پور با اشاره به تأکید قرآن کریم بر موضوع احسان و نیکوکاری، گفت: در کنار واجبات الهی نظیر نماز، روزه و حج، از انفاق نیز سخن به میان آمده است.

وی با بیان اینکه ترویج روحیه خیر و احسان در نظام جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این راستا از ظرفیت مردمی نیز استفاده شده است.

امام جمعه شهرستان سرعین خاطرنشان کرد: احسان و نیکی تنها وظیفه کمیته امداد نیست، بلکه خود مردم نیز باید با الگوگیری از سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت علی بن ابیطالب(ع)، بکوشند تا روحیه کریم پروری در جامعه گسترش پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان سرعین با کمک‌های مردمی و خیران، گفت: در آستانه عید نوروز بیشترین آثار و برکات این امر خداپسندانه را شاهد خواهیم بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha