دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اختتامیه سومین جشنواره و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد با بیان اینکه ظهور حضرت مهدی (عج) تنها با دعا و نیایش تحقق نمی‌یابد، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید کادر قوی، پرقدرت، مخلص و فداکار تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران طی سخنانی در آیین اختتامیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در قم گفت: قبل از ظهور اسلام در عالم مسیحیت کره زمین را ثابت می‌دانستند و هر کس بر خلاف این نظریه اظهار نظر می‌کرد، مورد مخالفت و مجازات سنگین قرار می‌گرفت.

تولیت مسجد جمکران افزود: برونو در مسیر عقیده خود مبنی بر حرکت داشتن کره زمین سوخت و گالیله هم ناچارا توبه کرد، اما قرآن با آیه مبارکه «وَتَرَی ٱلجِبَالَ تَحسَبُهَا جَامِدَة وَ هِیَ تَمُرُّ مَرَّ ٱلسَّحَابِ» صراحتا بر حرکت کره زمین تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق نژاد حرکت انسان‌ها را به سه شکل وضعی، انتقالی و غایی تقسیم‌ نمود و تصریح کرد: انسان‌ها نیز یا به دور خود می‌چرخند و یا به دور اجتماع خود و یا هم به سوی الی الله حرکت می‌کنند.

وی افزود: بشر فرزند زمین است و زمین مادر انسان است، لذا هر انسان کاملی دارای سه حرکت است: به دور خود بچرخد، بخورد، بیاشامد و تکثیر نسل کند؛ این حرکت وضعی است. اگر نقصانی در جامعه باشد در راستای رفع آن بکوشد؛ این حرکت انتقالی یا اجتماعی است. در کنار این‌ها به درگاه خدای لایزال راز و ‌نیاز کند که این حرکت غایی انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد خطاب به مسئولان دانشگاه‌ها گفت: حرکت وضعی شما مربوط به خودتان است اما وظیفه دوم‌ شما حرکت انتقالی است که به واسطه تعلیم و تربیت دانشجویان مشخص می‌شود. اگر این وظیفه را انجام دهید به حرکت انتقالی خود عمل کرده‌اید و اگر همه این‌ها را برای کسب رضایت خدا انجام بدهید، این وظیفه سوم و حرکت غایی شماست.

تولید مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: اگر مسئولان دانشگاه‌ها خودشان و ‌نیروهای تحت تربیت‌شان را به عنوان کادرهای حضرت حجت (عج) تربیت نمایند، آنگاه در مسیر ظهور گام برداشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد با بیان اینکه ظهور تنها با دعا و نیاش تحقق نمی‌یابد، تاکید کرد: دانشگاه باید کادر قوی، پرقدرت، مخلص و فداکار تربیت کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران با تمام امکانات در اختیار دانشگاه‌ها است تا دانشجوی مهدوی تربیت کنند، گفت: امروز مسجد جمکران وارد فاز جدیدی شده است مثل اینکه برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) آماده می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha