یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برقعی

حوزه/ خانم برقعی با بیان اینکه مسئولان تربیتی وظیفه رسیدن انسان‌ها به کمال را به عهده دارند، بر لزوم ارائه دستاوردهای تربیتی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیده زهره برقعی در نشستی که به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی که در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی برگزار شد، عنوان کرد: هر یک از موجودات مظهر اسمی از اسمای الهی هستند و هر یک از ما انسان‌ها هم تجلی صفت و یا صفاتی از صفات خداوند متعال هستیم؛ چنانچه پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم مظهر جمیع صفات الهی هستند.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: خداوند متعال در اولین سوره قرآن کریم می‌فرماید: «الحمد لله رب العالمین»، یعنی خداوند پرورش دهنده و تربیت کننده همه موجودات است.

برقعی با بیان اینکه بانوان نیمی از جامعه هستند و مسئولیت تربیت نیمی دیگر از افراد جامعه را به عهده دارند، تصریح کرد: ما قرار است کارگزار خداوند متعال در امر تربیت باشم و وظیفه رسیدن انسان‌ها به کمال را به عهده گرفتیم.

وی بیان داشت: ما در خالقیت الله جای بحث نداریم، بحث درباره ربوبیت است و نتیجه ربوبیت، عبودیت است.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: وقتی ما به نماز می‌ایستیم و خداوند متعال را ستایش و در مقابل خدا تعظیم می‌کنیم، ربوبیت را به خود برمی‌گردانیم، یعنی آن خدایی که مرا تربیت کرد و به من این قدرت را داد که او را بشناسم و در برابر او ستایش، خضوع و خشوع کنم.

برقعی با اشاره به اینکه بالاترین مرحله عبودیت، خضوع و خشوع ما در سجده نماز است، یادآور شد: ما در سجده اقرار می‌کنیم که تربیت کننده و پرورش دهنده ما برترین و عالی ترین است.

وی تصریح کرد: یک مربی با رفتار، اعمال و روش‌هایی که به کار می‌برد، انسان را به سوی کمال خود هدایت می‌کند. مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه، ضمن تشکر از فعالیت‌های اداره کل امور تربیتی، عنوان کرد: دستاوردهای تربیتی باید نمایش داده شود، فعالیت‌های ما باید به گونه ای باشد که ظرفیت‌های وجودی طلبه را بدانیم و با توجه به مسیری که طلبه باید برای رسیدن به کمال بپیماید، برنامه ریزی تربیتی داشته باشیم.

برقعی بیان داشت: در گزارش اداره کل امور تربیتی به بیان راهکارهایی جهت حل برخی مشکلات اشاره شد که در صورتی که این راهکارها ارائه شود، دیگران می‌توانند از این راهکارها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha