دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شبستان

حوزه / کارگردان نمایش «چادر سفید» گفت: در جشنواره تئاتر شبستان نمایش چادر سفید را که برای آشتی کودکان با مسجد است اجرا کردیم، مسجد محل فعالیت‌های فرهنگی نیز هست و به این توصیه رهبر انقلاب عمل کردیم.

سیدمعصومه حسینی، کارگردان جشنواره تئاتر در جشنواره تئاتر شبستان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از انگیزه‌های خود برای مشارکت در اجرای نمایش در مسجد، گفت: در ارتباط با بچه‌های مسجد و برای اینکه کار جدیدی انجام دهیم فعالیتم با تئاتر مسجد را شروع کردم، فضای مجازی بچه‌ها را از زندگی واقعی دور کرده و فضای مساجد هم طوری شده که بچه‌ها فکر می‌کنند آنجا فقط برای حضور افراد مسن برای نماز خواندن و برگزاری روضه مناسب است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به فعالیت‌های فرهنگی مسجد توصیه کردند ما هم در همین راستا تلاش کردیم تا با اجرای نمایش و آماده کردن یک تیم اجرایی از بچه‌های محل فضای متفاوتی را برای بچه‌ها در مسجد ایجاد کنیم.

حسینی افزود: مخاطبان در جشنواره تئاتر شبستان از کوچک و بزرگ استقبال خوبی از نمایش ما داشتند و استقبال حدی بود که می‌گفتند این فعالیت‌ها را محدود به زمان جشنواره نکنید، همه ما که در تیم نمایش فعالیت می‌کردیم انگیزه زیادی به دست آوردیم برای اینکه این کار را ادامه دهیم به ویژه آنکه می‌خواهیم سخن حضرت آقا زمین نماند.

وی در رابطه با نمایش «چادر سفید» که در جشنواره شرکت داده شد، عنوان کرد: موضوع نمایش راجع به کودکی بود که از مسجد دل زده شده بود و دوستان او می‌خواستند برای آشتی او با مسجد جشن تولدش را در مسجد برگزار کنند.

کارگردان تئاتر در جشنواره تئاتر شبستان گفت: مسجد صرفاً محل برگزاری عزاداری‌های مذهبی نیست بلکه در آنجا هم می‌توان دل مردم محل را شاد کرد و ما در نمایش چادر سفید این موضوع را یادآور شدیم، نمایشنامه هم توسط خانم جمیله یوسفی نوشته شد در جشنواره هم به تماشای چند اثر دیگر از جمله تئاترهای کاغذی نشستیم که بسیار جذاب و اثرگذار بودند.

حسینی در پایان عنوان کرد: ما از شهرستان بروجرد شهر سپید دشت در این جشنواره شرکت کردیم و از شهر ما که شهری محروم است سه اثر به جشنواره راه یافت، این نشان می‌دهد که بچه‌های ما تلاش بسیاری کردند و انتظار داریم که از بچه‌های ما حمایت‌های مادی و معنوی درستی شود تا استعدادهای آنها بهتر شکوفا شده و پیشرفت کنند به همین نمایش را نمایشنامه‌های دیگر را در مساجد شهرمان اجرا خواهیم کرد به امید روزی که بچه‌های مسجد به آن درجه از پیشرفت برسند که اداره ارگان‌های فرهنگی کشور نظیر صدا و سیما را در دست بگیرند.

«نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از ۱۳ تا ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ با شعار «مسجد، تئاتر، آگاهی» در سطح مساجد تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha