دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دفاع مقدس

منتقد فیلم و پژوهشگر حوزوی گفت: ژانر دفاع مقدس همچنان برترین ژانر سینمای ایران است.

مصطفی گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که به اذعان بسیاری از کارشناسان، ژانر دفاع مقدس، بومی‌ترین ژانر سینمای ایران است که همچنان جذابیت های خاص خود را برای مخاطبان عام و خاص دارد، اظهار داشت: بسیاری بر این عقیده هستند که تنها ژانر اصیل و ویژه سینمای ایران، سینمای دفاع مقدس است که البته در سایر کشورها مشابهی با این مختصات ندارد با این توضیح که اساساً سینمای دفاع مقدس ما متفاوت از سینمای جنگ در دنیا می باشد.

منتقد فیلم و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: به لحاظ شمایل‌شناسی، زمان و مکان، شخصیت‌پردازی، قصه و داستان و حتی برخی عناصر فرمی، سینمای دفاع مقدس مشابه دیگر ژانرها نیست.

وی گفت: ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی تقریباً یک سال پس از آغاز جنگ تحمیلی در کشور آغاز شده و این ژانر با وجود همه فراز و فرودهایش تاکنون به حیات خود ادامه داده و در برخی سال ها شاهد تولید آثاری در این ژانر بوده ایم که آن محصولات حقیقتاً مایه افتخار سینمای ایران است.

گودرزی افزود: معتقدم خیلی ها هنوز هم سینمای انقلاب اسلامی را سینمای دفاع مقدس می‌دانند به این خاطر که جنگ بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب بر ما تحمیل شد و سینماگرانی که وارد این عرصه شدند همچون حاتمی‌کیا، ملاقلی‌پور، درویش و... همه با سینمای دفاع مقدس کارشان را شروع کردند و همین کارگردان ها هم بهترین آثارشان را در این ژانر ساختند و به مخاطبان ارائه کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha