دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عکس

حوزه/ دوازدهمین جلسه از سلسله جلسات «هم اندیشی مراکز تخصصی حوزه با محوریت پاسخ به شبهات» به میزبانی موسسه امام صادق علیه‌السلام برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دوازدهمین جلسه از سلسله جلسات «هم اندیشی مراکز تخصصی حوزه با محوریت پاسخ به شبهات» به میزبانی موسسه امام صادق علیه‌السلام برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سلیمانی، مدیر مرکز تخصصی کلام اسلامی امام صادق علیه‌السلام، با خیر مقدم از حضور اعضای پاسخ کده و تلاش های صورت گرفته تشکر کرد و در ادامه بخش های مختلف مجموعه موسسه امام صادق علیه‌السلام را معرفی نموده به بیان ظرفیت های موجود آن پرداخته و اذعان داشت از مهمترین رویکرد های موسسه امام صادق علیه‌السلام جاری ساختن علم کلام از دانشگاه در بستر جامعه است که بدین منظور با پرهیز از تولی گری اما بر حسب نیاز جامعه اقدام به تشکیل کارگروه های متعددی نموده است.

وی افزود: این مرکز تاکنون بالغ بر شصت نشست با محوریت کلام اسلامی برگزار نموده است.

سپس حجت الاسلام نجفی، معاون پژوهش مرکز تخصصی کلام اسلامی و همکاران ایشان در بخش های مختلف به معرفی فعالیت ها و ظرفیت های موسسه کلام پرداخته و اذعان کردند این مجموعه ۱۳۰۰ فارغ‌التحصیل، ۲۹۰ نفر مشغول به تحصیل و ۱۱ شعبه فعال در سراسر کشور دارد و تلاش کرده با بهره مندی از ظرفیت طلاب جوان نسبت به پاسخگویی به شبهات اقدام کند.

در ادامه حجت‌الاسلام ترکاشوند معاون پژوهش حوزه علمیه قم  ضرورت ضرورت توجه مراکز به ظرفیت طلاب جوان و تشکیل کانونهای برای تقویت طلاب را مورد بررسی قرار داد.

سپس حجت‌الاسلام جعفری نماینده موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان کرد: مراکز مختلفی از حوزه مشغول به کار تبلیغی پاسخ به شبهه هستند و این وضعیت نیازمند دو امر است:

الف: ساماندهی این مراکز و ضرورت محوریت دادن به کار ستادی

ب: تربیت نیروی پاسخ گو به شبهه.

در ادامه حجت الاسلام درویشی معاون پژوهش مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات  گزارشی از عملکرد یک ساله پاسخ کده مراکز تخصصی ارائه نمود.

سپس حجت‌الاسلام  پورامینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات ضمن تشکر از همکاران و ریاست موسسه کلام اشاره ای به برخی فعالیت های صورت گرفته در ایام انتخابات داشته و توجه به ظرفیت طلاب جوان را از ضرورت ها دانست که بهتر است با محوریت معاونت پژوهش استان قم شناسایی و ساماندهی شوند. همچنین وی پخش ۲۴ ساعته تلویزیون اینترنتی پاسخ tv را ظرفیتی دانست که مراکز دیگر می توانند از این ظرفیت جهت پخش محصولات رسانه ای خود استفاده نمایند.

لازم به ذکر است این سلسله جلسات با هدف هم افزایی و شناخت ظرفیت ها مراکز تخصصی در امر پاسخگویی به شبهات برپا می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha