شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی سعیدی در خطبه های نمازجمعه شاهرود

حوزه/ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکا در ماجرای غزه نقش اساسی بازی می‌کند، گفت: پس از عملیات حماس، اوضاع رژیم صهیونیستی به‌هم‌ریخت و آمریکا با کمک‌های نظامی، سیاسی، مالی، رسانه‌ای و اطلاعاتی ورود پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود اظهار داشت: انتخابات در شاهرود و میامی ویژگی خاصی از جهت حضور و نوع انتخاب داشت که این امر جای قدردانی از مردم دارد.

وی با بیان اینکه حضور ۴۱ درصدی مردم پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر خلق کرد، گفت: دشمنان به دنبال مشارکت ۱۰ تا ۱۵ درصدی بودند، اما مردم همیشه در صحنه با حضور خود جواب آنها را دادند.

امام جمعه موقت شاهرود، به سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهور به استان سمنان در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و افزود: منتخب مردم خواسته‌های عمومی شاهرودی‌ها که مهمترین آن تامین آب پایدار، فعال کردن فرودگاه، ایجاد گمرک مستقل و اجرای طرح‌های تصفیه فاضلاب است را در این سفر یادآور شود.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان سه محور امام جمعه، فرماندار و نماینده مجلس نقش‌آفرینی می‌کنند، ابراز کرد: اگر این سه محور یک دل و یک زبان و در کنار هم مسائل شهر را پیش نبرند، مردم ضرر می‌کنند.

خطیب جمعه شاهرود با اشاره به اینکه این سه محور هر کدام جایگاه خود را دارند و نباید در امور یکدیگر دخالت کنند، افزود: قرار دادن هر چیز در جای خودش یکی از معانی عدالت است. امام جمعه، فرماندار و نماینده باید با همفکری و تعامل با یکدیگر به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه آمریکا در ماجرای غزه نقش اساسی بازی می‌کند، افزود: پس از عملیات حماس، اوضاع رژیم صهیونیستی به‌هم‌ریخت و آمریکا با کمک‌های نظامی، سیاسی، مالی، رسانه‌ای و اطلاعاتی ورود پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تداوم کشتار مردم بی پناه غزه از دیگر نقش‌های آمریکا است، ابراز کرد: استکبار جهانی چندین بار قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد و اجازه نداد که این جنگ تمام شود.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه رژیم صهیونیستی عامل سلطه آمریکا و غرب در منطقه است، افزود: وابستگی کاندیداهای محافل آمریکا به صهیونیست‌ها و همچنین وجود بخش عمده‌ای از وزیران یهودی در کابینه بایدن از اهرم‌های فشار بر این دولت برای پشتیبانی از رژیم کودک‌کش محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه تبدیل غزه به یک سرزمین سوخته از اهداف کوتاه مدت آمریکا است، ادامه داد: تقسیم شمال و جنوب غزه از اهداف میان‌مدت و قیمومیت غزه به مصر، اردن، ترکیه یا عربستان و همچنین اداره فلسطین توسط سازمان ملل و در اختیار گذاشتن آنها به محمود عباس و تشکیلات خودگردان از اهداف بلندمدت آمریکا در این منطقه است.

خطیب جمعه شاهرود تصریح کرد: بزرگترین ضربه به پیکر نظامی، اطلاعاتی و هیمنه رژیم اشغالگر، انسجام وحدت در جبهه مقاومت، حملات به منافع آمریکا در منطقه، اشراف و کنترل انصارالله بر دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، جلب توجه افکار عمومی جهان، به‌هم ریختن ائتلاف عبری و عربی است، مسئله‌ای که اتفاق افتاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: رمضان ماه برکت، رحمت، تقرب به ذات ربوبی و ماه ریزش گناهان و معاصی و همچنین تصفیه روح و جسم انسان است. مردم باید نسبت به این ماه توجه و عنایت خاصی داشته باشند.

امام جمعه موقت شاهرود ادامه داد: ۱۲ و ۱۳ فروردین همزمان با شب های قدر است مردم در این زمینه مراقبت کنند و حرمت این ماه را نگه دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha