دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ناصر عتباتی

حوزه/ عتباتی گفت: سال ۱۴۰۲ کمک های ستاد دیه به همکاری روحانیون و ائمه جماعات و جمعه شیعه و سنی به ۴۹ برابر یعنی حدود ۴۹ میلیارد شد، واحد های مصالحه در سطح استان با همکاری روحانیون و آستان قدس رضوی راه اندازی شد و پرونده های قابل ملاحظه‌ای در این صلح و سازش ها حل و فصل شد و این یک ظرفیت ارزشمند است و امروزبه جد به این ظرفیت نیازمند هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه ناصر عتباتی شامگاه شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از روحانیون طلب استمداد می‌کنیم که در کاهش بیش از پیش پرونده‌های دادگستری کمک کند و امروز دستگاه قضایی برخی از کج رفتاری‌ها و کجی ها را تحمل می کند.


وی افزود: در حوزه‌های مختلف تدابیر پیشگیرانه برای تخلفات صورت می‌گیرد و شهروندان از کم بودن اطلاعات حقوقی و قانونی رنج می برند و نهادهای متولی در وظیفه های خود را به نحو مطلوب انجام نمی دهند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی عنوان داشت: لازم است زوجین با مسائل خانواده بیش از گذشته آشنا شوند، پرتکرارترین جرائم در استان، جرائمی است که در در قالب خشونت خود را نشان می دهد و دومین جرائم ضرب و جرح عمدی است.


وی ادامه داد: بالاترین آمار علیه اموال را داریم و سرقت اولین ردیف جرم است و وضعیت ما نسبت به جمعیت در مقایسه با ۳۱ استان در رتبه آخر کشوری هستیم.


عتباتی گفت: سال ۱۴۰۲ کمک های ستاد دیه به همکاری روحانیون و ائمه جماعات و جمعه شیعه و سنی به ۴۹ برابر یعنی حدود ۴۹ میلیارد شد، واحد های مصالحه در سطح استان با همکاری روحانیون و آستان قدس رضوی راه اندازی شد و پرونده های قابل ملاحظه‌ای در این صلح و سازش ها حل و فصل شد و این یک ظرفیت ارزشمند است و امروزبه جد به این ظرفیت نیازمند هستیم.
وی افزود: روحانیت در تعمیق بسیاری از ارزش ها می توانند به ما کمک کنند، باید علل طلاق و عدم مفاهمه زوجین آسیب شناسی بشود و از آیات و روایات و سبک زندگی اسلامی برای آن ها راهکار ارائه شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: حلال و حرام کم رنگ شده است و در بخشی از جامعه حرمت سرقت فقط از دیوار بالا رفتن است و کشی که گران فروشی میکند، وفای به عهد نمی کند و کم فروشی می‌کند و اموال مردم را بالا می‌کشد به یک مسئله عادی تبدیل شده است و تنها جریانی که می تواند با این مسئله مقابله کند روحانیت و منابر است که قاطبه جامعه نگاه‌ اعتمادی به روحانیت دارند.
وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از جامعه از روحانیت حرف شنوی دارند و ما این مسائل را مشاهده می‌کنیم، لکن یک بازنگاهی به تبلیغ لازم است و به برخی ارتباطات نگاه ویژه داشته باشیم و بیانات رهبر انقلاب را در مورد تبلیغ مورد توجه قرار دهیم.
عتباتی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ گذشت عفو و بخشش در جامعه ترویج یابد و با فرهنگ مادی‌گرایی و مصرف گرایی مقابله شود تا به جامعه کمک کنیم از این مرحله عبور کنیم و به همه دادستان‌ها تاکید کردیم که نقش خود را در تنظیم بازار و برخورد با تخلفات افزایش دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha