شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شبستان

حوزه / کارگردان نمایش «روزی که بهشتی شدم» گفت: می‌توان علاوه بر نمایش‌های مذهبی و دینی تئاترهای اجتماعی را نیز در مساجد رواج داد.

ریحانه رضایی کارگردان و بازیگر نمایش «روزی که بهشتی شدم» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در تهران گفت: در نمایش نقش پریکلا را ایفا کردم، در این نمایش ما حضرت فاطمه (س) را برای شرکت در جشن عروسی دعوت می‌کنیم. هدف از این دعوت تحقیر کردن ایشان بوده و حضرت فاطمه به جشن می‌آید و یک لباس نورانی به عروس می‌دهد و او مسلمان می‌شود و جشن برپا نمی‌شود.

وی افزود: به نظرم پیام نمایش این است که چه یهودی باشی و یا هر دین دیگر می‌توانی به اسلام گرایش پیدا کنی و مسلمان شوی. این نمایش در مسجد اجرا شد و بازخورد خوبی گرفتیم و همراهی تماشاگران را به دنبال داشتیم.

رضایی گفت: صحنه و دکور نمایش «روزی که بهشتی شدم» بسیار سنگین بود اما برای ما اجرای آن در مسجد چالش‌هایی ایجاد کرد و بچه‌های تیم تلاش کردند تا از همه ظرفیت‌ها و امکانات مسجد برای اجرای هرچه بهتر نمایش خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: اجرا در مسجد چالش‌های خودش را دارد و باید بتوان از آن فضا نهایت استفاده را کرد و فکر می‌کنم علاوه بر نمایش‌های دینی و مذهبی می‌توان نمایش‌های اجتماعی را نیز در مساجد به اجرا گذاشت و رواج داد و شرکت در جشنواره تئاتر شبستان برای من انگیزه‌ بالایی برای ادامه کار نمایش شد.

«نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ از ۱۳ الی ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ با شعار «مسجد، تئاتر، آگاهی» در سطح مساجد تهران برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha