یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری، در نشست مشترک مواکب مردمی خانقین عراق و جمعی از مواکب مردمی استان کرمانشاه

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری گفت: حضرت مهدی موعود(عج)، یارانش را در بین کسانی انتخاب خواهد کرد که پرچم یالثارات الحسین(ع) را نسل به نسل زنده نگه داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری روز گذشته در نشست مشترک مواکب مردمی خانقین عراق و جمعی از مواکب مردمی استان کرمانشاه، اظهار داشت: خدمت‌گزاری به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نشانه عشق به وجود مقدس حضرت سیدالشهداء(ع) و شهدای کربلا است که این عشق در طول تاریخ، حتی لحظه‌ای از حرارت نیفتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با تمسک به آیه «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ.»، گفت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، یقینا نام آن حضرت و عاشورا از شعائر الهی است.

امام جمعه کرمانشاه، خدمت‌گزاری به زوار حسینی(ع) را برخاسته از تقوای قلبی دانست و عنوان کرد: وجود مقدس امام حسین(ع)، نام مقدس ایشان و حادثه عظیم عاشورا از شعائر الهی هستند و طبعاً کربلا و اربعین و نام شهدا با عظمت کربلا نیز از شعائر الهی می‌باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری با بیان اینکه کوشش مواکب مردمی، بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: تلاش شما خدام اربعین، باعث می‌شود این راه زنده بماند و این پرچم در اهتزاز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه تعظیم شعائر حسینی(ع)، زمینه ظهور وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) رافراهم می‌کند، یادآور شد: حضرت مهدی موعود(عج)، پرچم یالثارات‌الحسین (ع) را در عالم برافراشته خواهد کرد و یارانش را در بین کسانی انتخاب خواهد کرد که این پرچم را نسل به نسل نگه داشته‌اند.

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه آنچه در اربعین اتفاق می‌افتد یک حادثه بزرگ بین‌المللی است، عنوان کرد: بیش‌ از بیست میلیون جمعیت در یک نقطه و در یک زمان خاص براساس یک هدف مقدس، برای نشان‌دادن یک راه بسیار باشکوه و ماندگار تجمع می‌کنند که نظیر آن در کل دنیا وجود ندارد.

وی گفت: کربلا نشان قیام، استقامت و ایستادگی پای دین خدا، تا لحظه شهادت است و شما محور وحدت شیعه در کل دنیا شده‌اید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha