جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به چهار محور اساسی حرکت حوزه و روحانیت یعنی جامعه ایران، نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و بین الملل، اظهار کرد: ما در قبال این چهار محور وظایف زیاد و سنگینی داریم که این حجم از کارهای فعلی پاسخگوی این چهار محور نمی‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ در آیین رونمایی از مجموعه کتب هشت جلدی "منشور هویت" و چاپ دوم کتاب "انقلابی بمانید" محصولات مرکز مطالعات راهبردی حوزه و انقلاب اسلامی، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان یک ظرف بسیار مهم زمانی است که مهم‌ترین اتفاقات در این ماه رخ داده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه هر قطعه زمانی یک ویژگی‌هایی دارد که با اتفاقات آن مناسخت دارد، مطرح کرد: در قرآن کریم از میان تمام ماه‌های سال تنها از یک ماه و از تمام شب‌های سال تنها از شب‌های قدر یاد شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ صفت، نام و ویژگی برای ماه مبارک رمضان در روایات ذکر شده است، عنوان کرد: این موضوع از اهمیت این ماه حکایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان ظرف زمانی مستعد و پرظرفیتی است، به همین دلیل این ماه با بسیاری از مفاهیم گره خورده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نزول قرآن جز بر قلب پیامبر(ص) و جز در ماه مبارک رمضان امکان پذیر نبود، تصریح کرد: قرآن در رمضان نازل شده و این ماه فصل اصلی دعا است؛ عالی‌ترین عبادات و نزول ملائکه نیز در ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اینکه در تبلیغ و کنش‌گری‌های اجتماعی باید خودنگری داشته باشیم، یادآور شد: روحانیت همواره باید بینا و بصیر باشد و بداند که در کشاکش رفت‌وآمدهای بیرونی از خویشتن غافل نشوند.

مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: اگرچه ماه مبارک رمضان بهار تبلیغ است ولی این تبلیغ نباید ما را از بهار عبادت و خودسازی غافل کند.

جامعه ایران، نظام اسلامی، انقلاب و بین‌الملل چهار محور حرکت حوزه و روحانیت است

آیت الله اعرافی با اشاره به چهار محور اساسی حرکت حوزه و روحانیت یعنی جامعه ایران، نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و بین الملل، اظهار کرد: ما در قبال این چهار محور وظایف زیاد و سنگینی داریم که این حجم از کارهای فعلی پاسخگوی این چهار محور نمی‌باشد اما وجود مراکز و مجموعه هایی مانند مرکز مطالعات راهبردی حوزه و انقلاب اسلامی به سرعت و دستیابی تحقق این اهداف والا کمک فراوانی می کند.

وی با بیان اینکه پیرامون حوزه کنشگر، پاسخگو، انقلابی و سیاسی تولیداتی صورت گرفته است، ابراز کرد: اگرچه این تولیدات صورت گرفته ولی در مقیاس با توقعی که از حوزه می‌رود اقدامات متوسط بوده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه موسسات حوزوی متعددی شکل گرفته است، بیان کرد: تلاش داشته‌ایم همواره از سرمایه‌های جوانان حوزوی حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه این جوانان حوزوی و انقلابی در جامعه اثرگذار هستند، اظهار کرد: وجود این نیروها موجب می‌شود که حوزه در تراز انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه بسیاری از جهانیان تشنه معارف انقلاب اسلامی هستند، مطرح کرد: تاکنون تنها درصدی از این نیاز را پاسخ داده‌ایم که با حوزه بانشاط و تحول آفرین باید این نیاز را پاسخ دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شاهد یک انقلاب در طرح امین بودیم، خاطرنشان کرد: به دنبال دانش افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف در طرح امین هستیم چراکه می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برای ۱۰ طرح بزرگ حوزه اقداماتی را انجام دادیم، تصریح کرد: پس از فرمایش مقام معظم رهبری در تیرماه سال گذشته یک طرح تحولی گسترده نیز برای حوزه در نظر گرفتیم.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: باید تلاش کنیم مطالب تولیدی حوزه در بسترهای مختلف منتشر و توزیع شود.

در پایان مراسم رونمایی از کتاب هشت جلدی «منشور هویت» و چاپ دوم کتاب «انقلابی بمانید» توسط آیت الله اعرافی انجام شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امین IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام. به جای «ایران، نظام اسلامی، انقلاب و بین الملل» به عنوان چهار محور حرکت حوزه، درست ترش اینه که بگیم: «اسلام، ایران، انقلاب و نظام اسلامی، و حکومت جهانی مهدوی». اسلام به عنوان محور همه هویت، فعالیت و هدف ما؛ ایران به عنوان میدان داخلی و مرکز حکومت شیعی؛ انقلاب و نظام اسلامی به عنوان نهضت و نظام اقامه دین، ظلم ستیزی، تمدن سازی مبتنی بر اسلام ناب و زمینه سازی عنصر بعدی (انتظار)؛ و حکومت مهدوی به عنوان هدف فعالیت های جهانی فرهنگی ما و علت غایی رساندن معارف و پیام اسلام ناب به جهان و عامل اصلی حضور بین المللی ما ... .
    • دقت IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      0 0
      احسنت به دقت شما