شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1143807
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
ساوه

حوزه/حجت الاسلام قائمی طلاب را به دین شناسی و انذار اطرافیان با شیوه درست دعوت کرد و اساس کار طلاب را همین دو رکن بارگیری و بازدهی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه به مناسبت ماه رمضان، نشست معرفتی- اخلاقی با سخنرانی، حجت الاسلام قائمی، ویژه اساتید،کادر ،طلاب و مبلغین برگزار گردید.

حجت الاسلام قائمی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، با اشاره به تعبیر عارف بزرگوار مرحوم میرزا جواد تبریزی خاطر نشان کرد: روزه سه دسته است، روزه عوام، روزه خواص، و روزه خواص الخواص.

این استاد حوزه در ادامه، ماه رمضان را ماه قرآن و ماه امام زمان عجل الله فرجه نامید؛ چراکه مقدرات یکسال بندگان در شب قدر به دست مبارک امام زمان عجل الله فرجه الشریف تایید می گردد.

وی طلاب را به دین شناسی و انذار اطرافیان با شیوه درست دعوت کرد و اساس کار طلاب را همین دو رکن بارگیری و بازدهی دانست.

این استاد حوزه در ادامه ضمن معرفی چند نمونه کتاب در این زمینه (کتاب داستانهای شگفت انگیز شهید دستغیب، کتاب منازل الآخره از حاج عباس محدث قمی، و کتاب اسرار حسن عاقبت و سوء عاقبت از آیت الله میرزا ابوالحسن ابوترابی و کتاب المراقبات و..) به وظیفه تبلیغ طلبه اشاره کرد و با توجه به سخن مرحوم صفایی گفت: برای تبلیغ باید ابتدا مردم را تشنه کرد و بعد به آن ها آب داد، یعنی اول نیاز را درآنها ایجاد کرد تا سخن مثمر ثمر قرار بگیرد.

حجت الاسلام قائمی، با اشاره به انواع تبلیغ، تبلیغ گفتاری و تبلیغ رفتاری، اظهار داشت: تبلیغ رفتاری، بسیار مهم است؛ یعنی بدانیم که چگونه رفتار کنیم، که اهرم موفقیت در تبلیغ، مدیون نحوه رفتار مبلغ است.

وی در پایان با توجه به روایات، ارزش و ثواب هدایت یک فرد گمراه را بیش از صد سال عبادت بیان کرد و طلاب را به مقاومت و پایداری و صبر در زمینه تبلیغ توصیه کرد و گفت: از زخم زبان ها ناراحت و نگران نشوید و قدر خود را بدانید؛ چراکه کار طلبه ادامه کار انبیا و اولیاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha