سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر جشن روز اولی ها در خرم آباد

حوزه/حجت الاسلام محسن سالاری گفت: رمضان دانشگاه خودسازی است در این دانشگاه بزرگترین درس خودسازی است خوش به حال کسانی که از این دانشگاه سر بلند بیرون خواهند آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شامگاه جمعه آیین تکریم روزه اولی ها با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک،جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک، رئیس اداره تبلیغات و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سیریک در مسجد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام دهستان شهید مردان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان سیریک در آیین تکریم روزه اولی ها اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که در جمع روزه اولی ها هستیم و به مهمانی خدا دعوت شدیم و در آستانه ی سال نو خورشیدی تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت را جشن می گیریم و یکی از مهمترین راههای اثبات عبودیت و بندگی خداوند متعال، روزه گرفتن است.

وی گفت: برگزاری برنامه‌هایی نظیر جشن روزه اولی‌ها راهکار مناسبی برای ایجاد نشاط، شادابی و تشویق دانش‌آموزان به انجام مناسک دینی است و آماده سازی فکری دانش آموزان برای آغاز اولین سال از تکلیف روزه داری و ادامه آن در طول سال های زندگی بر اساس آیین دین مبین اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالاری در ادامه افزودند: رمضان دانشگاه خودسازی است در این دانشگاه بزرگترین درس خودسازی است خوش به حال کسانی که از این دانشگاه سر بلند بیرون خواهند آمد.

وی در ادامه اظهار کرد: شیطان در این ماه در قفل و زنجیر است،و این قفل و زنجیر همان واجبات و مستحبات هستند که در این ماه انجام میدهیم.شیطان همیشه آهسته و گام به گام وارد کار می شود اول انسان را از مستحبات دور می کند و سپس آنها را از واجبات باز می‌دارد و در آخر به سوی منکرات می‌کشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha