شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عمومی

حوزه/ کارشناس دینی گفت: تلاقی ایام نوروز و ایام ماه مبارک رمضان فرصتی را فراهم کرده است که اموری چون صله رحم، یتیم نوازی، احترام بزرگ ترها ورحم به زیر دستان، نگه داشتن سنت نیکوی اطعام دیگران، سنت پسندیده صدقه در محافل خانوادگی و دوستان اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان،چند روزی است که با ورود به ماه مبارک رمضان قلب و روحمان جلا یافته و شفای روح، طبیب جسم خسته مان شده است.

و چه زیباست که جان گرفتن و بهار طبیعت و لطافت فصل بهار در بهار رمضان وارد می‌شود.شباهت هر دو بهار این است که هر دو ماه میهمانی رفتن است یکی به مهمانی خدا رفتن و یکی به میهمانی و دیدار همدیگر رفتن و اما در تلاقی بین بهار در ماه قمری و بهار در ماه شمسی که هر کدام آداب و اعمال و رفتارهای خود را دارد باید چه کرد و چه تدابیری بایداندیشید؟.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه در این باره اعتقاد دارد: امسال ما شاهد تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز که در سال آینده نیز تکرار می‌شود هستیم،ماه مبارک رمضان به دلیل ویژگی های متعدد وخاصش و اینکه ماه نزول قرآن بوده با دیگر ایام سال متفاوت است.

وی افزود: طبیعی‌ است که ما باید در کنار سنت های نیکو در ایام نوروز حریم ها، حرمت ها و حدود ماه مبارک رمضان را به نیکی رعایت کنیم، احترام به شعائر الهی و حریم ها باعث محترم شدن و بزرگ شدن انسان می‌شود. بنابراین باید مراقبت انجام شود تا احترام ماه مبارک رمضان خدشه دار نشود.

کارشناس دینی تاکید کرد: تلاقی ایام نوروز و ایام ماه مبارک رمضان فرصتی را فراهم کرده است که اموری چون صله رحم، یتیم نوازی، احترام بزرگ ترها ورحم به زیر دستان، نگه داشتن سنت نیکوی اطعام دیگران، سنت پسندیده ی صدقه در محافل خانوادگی و دوستان اجرا شود.

حجت الاسلام عمومی تذکر داد: البته در اجرای این سنت ها و عبادات باید مراقب کرد دچار اسراف نشویم و ارحام به نیازمندان در قالب اطعام با حفظ کرامت آنها صورت پذیرد.

وی ادامه داد: بزرگان ما روایت بهار قرآن یا ربیع القرآن را در این ایام نامگذاری کرده اند که باید فرصتی برای انس با قرآن کریم، بهره مندی از ادعیه ها و فرصت مغتنم برای تفکر و تامل در آن و در نهایت انس با خدای متعال باشد.

این کارشناس دینی در پاسخ به خبرنگار حوزه در رابطه با شاخص های احسن حال که در دعای سال تحویل ذکر می شود گفت: احسن حال حالی است که از یاد خدا، قیامت و معاد در حال جریان و سریان پیدا کنید و از غفلت ها به دور باشد، در اینصورت حال ما نیکوتر و حال ما حال احسن است.

وی اضافه کرد: توجه به چگونگی و سپری شدن عمر خود و شکر گزاری در نعمت ها و در مقابل استغفار کردن از ضعف ها و خطاها باعث تبدیل حال ما به حال بهتر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha