شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هر مسجد یک پایگاه قرآنی

حوزه/ مدیر عامل بنیاد هدایت آغاز عملیات «زندگی با آیه‌ها، کلید پیشرفت محله» در ماه مبارک رمضان را امتثال امر ولی جامعه مبنی بر تبدیل شدن مساجد به پایگاه قرآنی، دانست و گفت: این عملیات با توجه به اجرای پویش «زندگی با آیه‌ها» و عملیات «محله پیشرفت» شکل گرفت و تا عید غدیر ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به فرآیند شکل گیری برنامه‌ محوری این مجموعه در ماه مبارک رمضان، اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای رمضان سال ۱۴۰۲ مجددا به موضوع «تبدیل شدن مساجد به پایگاه قرآنی» تأکید فرمودند؛ پیش‌تر نیز فرموده بودند که باید مردم با غرر آیات آشنا شوند و مفاهیمی از آن‌ها در ذهن‌شان شکل بگیرد. بر همین اساس و با توجه به اجرای پویش «زندگی با آیه‌ها» و همچنین عملیات «محله پیشرفت»، تصمیم گرفته شد که در ماه مبارک رمضان، عملیات «زندگی با آیه‌ها، کلید پیشرفت محله»، ایده محوری باشد.

وی به تبیین هدف از اجرای این عملیات پرداخت و گفت: در این عملیات، محله‌ها با محوریت مساجد تلاش می‌کنند که با امتثال امر ولی جامعه مبنی بر قرآنی شدن مساجد، مسیر پیشرفت محله خود را هموار کنند. این عملیات ذیل پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» شکل گرفته و اولویت آن همان آیه‌ها و مفاهیمی است که در این پویش انتخاب شده اند.

مدیرعامل بنیاد هدایت در توضیح ارتباط این عملیات با عملیات «محله پیشرفت»، به عنوان عملیات محوری بنیاد هدایت در اواخر سال جاری و اوایل سال آتی، بیان داشت: در محله پیشرفت نیز تأکید شد که برای رسیدن به محله پیشرفته یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم و راهبردی، ظرفیت قرآن است و ترسیم رؤیای محله پیشرفت، بدون استفاده از این ظرفیت قابل تحقق نخواهد بود.

حجت الاسلام میرمحمدیان سرفصل‌های متنوعی که برای عملیات «زندگی با آیه‌ها، کلید پیشرفت محله»، ترسیم شده است را مورد توجه قرار داد و افزود: از تبیین، حفظ، تلاوت، قرآن گرفته تا گره‌گشایی با رنگ قرآن، تدبر در قرآن، انس با قرآن و توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی، همگی از مواردی هستند که در این عملیات پیشنهاد شده و امامان محله و مساجدی که می‌خواهند تبدیل به پایگاه قرآنی شوند می‌توانند در یک یا چند محور کار کنند.

وی در معرفی مخاطبان این عملیات، تأکید کرد: همه کنشگران محله مخاطب ما هستند اما با توجه به اینکه تعریف محله متناسب با مسجد انجام می‌شود، در این عملیات، مساجد محلات با همدیگر به رقابت خواهند پرداخت و با توجه به اینکه امام مسجد، مدیر طبیعی مسجد است، به نمایندگی از محله و مسجد برای ارائه طرح‌ها و شرکت در فرایند عملیات، اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل بنیاد هدایت به زمان بندی اجرای این عملیات نیز اشاره کرد و گفت: آغاز این عملیات همزمان با ماه مبارک رمضان است اما ثبت ایده‌ها و تجربه‌های موفق در سامانه از تاریخ ۱۴ فروردین و در ادامه نیز مراحل شهرستانی، استانی و کشوری را خواهیم داشت؛ همچنین فرآیند داوری در هر مرحله ادامه خواهد داشت و در نهایت همزمان با عید غدیر، برترین مساجد انتخاب و معرفی خواهند شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha