سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خیمه الانتظار

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خیمه الانتظار در نمایشگاه قرآن گفت: کودکان و نوجوانانی که مراجعه به غرفه دارند، همراه با بازی پیام‌های قرآنی به آنان می‌رسانیم که فعالیت آنها باید گروهی و تشکیلاتی باشد.

حجت الاسلام محمدمهدی قائمی نیک، مدیر حوزه علمیه خیمه الانتظار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس گفت: اهمیت پرداختن به بحث قرآن و اهل بیت(ع) برای همگان مشخص است و تمسک به ثقلین نیز بر اساس روایات نیز ضرورت و اهمیت ویژه ای دارد.

وی به حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد که فرمودند إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ اَلثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِی کِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدَا عَلَیَّ اَلْحَوْضَ و تصریح کرد: مردم می بایست به قرآن و عترت که توصیه ویژه پیامبر رحمت است اهتمام ورزند همانگونه که امروز ارگان های مختلف فعالیت هائی در این زمینه دارند.

مدیر حوزه علمیه خیمه الانتظار با بیان این که در نمایشگاه قرآن و عترت امسال، مجموعه مدارس غیر انتفاعی و دولتی و دانشگاه ها و دانشکده ها فعالند و حوزه علمیه خراسان نیز با غرفه های متنوع، نسبت به خدمات قرآنی، پژوهشی، مشاوره ای، قرائت، روخوانی و روانخوانی، حفظ و ... حضور یافته است، ابراز کرد: ما نیز در مجموعه خیمه الانتظار وارد شده و ۲۵ مجموعه را فعال کردیم و عمده فعالیت ما غرفه های بازی های گروهی است که با پیام قرآنی همراه می باشد.

حجت الاسلام قائمی نیک ادامه داد: کودکان و نوجوانانی که مراجعه به غرفه دارند، آنان را همراه می کنیم و همراه بازی پیام های قرآنی به آنان می رسانیم از جمله آنکه می بایست فعالیتشان گروهی و تشکیلاتی باشد.

وی با بیان این که با این فعالیت ها قشر نوجوان را جذب کانون نوجوانان خویش با محوریت تربیت جوانان مومن انقلابی می کنیم و آنجا نیز برنامه های متنوعی برایشان درنظر داریم و فعالیت های دینی را دنبال می کنیم، عنوان کرد: کسانی که مستعد باشند جذب حوزه علمیه خیمه الانتظار می شوند و در غرفه کانون نوجوانان حوزه علمیه، به پذیرش می پردازیم.

مدیر حوزه علمیه خیمه الانتظار با بیان این که رویکردمان در این مجموعه مهدوی قرآنی است، ابراز امیدواری نمود تا بتوان وظائف و رسالت های خود را در قبال قرآن و عترت به شایستگی ادا نمائیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha