شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: دستور مقاومت در قرآن کریم صادر شده است و خداوند در قرآن کریم جهان اسلام را به مقاومت تشویق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در همایش وحدت و مقاومت که با حضور علمای اهل سنت و شیعه هرمزگان در بندرلافت شهرستان قشم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌ها و نشست‌هایی باعث نزدیکی دل‌ها به یکدیگر و گفت‌وگو خواهد شد و همواره شاهد حضور و استقبال گسترده علمای شیعه و اهل سنت در این برنامه‌ها هستیم.

وی، با بیان این نکته که دستور مقاومت در قرآن کریم صادر شده است، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم جهان اسلام را به مقاومت تشویق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره با این نکته که جریان مقاومت نیازمند یک رهبر و ولی است، بیان کرد:‌ اگر این جریان دارای ولی و رهبر نباشد با شکست مواجه خواهد شد به همین جهت خداوند، پیامبر اسلام را برای رهبری جامعه به عنوان ولی انتخاب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که مستضعفان را نباید تنها به فقرا تعبیر کرد، تصریح کرد: مستضعفان افرادی هستند که توسط مشرکان و استکبار جهانی دچار چالش‌ شده‌اند.

وی، با اشاره به این نکته که خداوند مسئولیت‌پذیری در برابر مستضعفین را بر عهده انسان قرار داده است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم جامعه اسلامی را تشویق می‌کند که از جا مستضعفین و مظلومین حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: دشمن به منظور به انزوا کشیدن جامعه مقاومت تحریم را در دستور کار قرار داده است تا در کشور نارضایتی عمومی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که دشمن سناریو نفوذ را در دستور کار قرار داده است، گفت: دشمن در تلاش است از هر روزنه‌ای نفوذ را پیش گیرد تا جریان مقاومت را با انحراف روبرو کند.

وی عنوان کرد: دشمن جریانات ملی و ناسیونالیست را تقویت می‌کند و میان جریانات مذهبی نیز برای تحقق اهداف خودش، تفرقه ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، بیان کرد: دشمن با استفاده از ضعف‌های عقیدتی موجود در سطح جامعه در تلاش است اهداف پلید خود را پیگیری کند به همین جهت باید در تلاش برای رفع این چالش‌ها و ضعف‌ها گام برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، تضعیف روحیه مردم در برابر دشمن را یکی دیگر از اقدامات مشرکان دانست و تصریح کرد: امروز خوشبختانه جریان مقاومت باصلابت‌تر، محبوب‌تر و محکم‌تر از گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد چراکه از فلسطین حمایت کانلی را نشان داد.

وی، با بیان این نکته که در برابر هجمه های اقتصادی و تحریمی باید اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر برخی از کشورهای مدعی یک روز نتوانند نفت صادر کنند فلج خواهند شد اما ایران و محور مقاومت با وجود شدیدترین تحریم‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد چراکه خودکفایی و استقلال را در دستور قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: به کشورهای همسایه می‌گویم هر چه در برابر دشمن اطاعت‌پذیر باشید راضی نخواهد شد و تا کنار گذاشتن ارزش‌های الهی پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به لزوم تبعیت از خط ولایت برای تحقق اهداف جریان مقاومت، گفت: امروز باید محکم در مقابل تمام دسیسه‌ها و ترفندها ایستادگی کنیم و اگر می‌خواهیم اقتدار جریان مقاومت روز به روز بیشتر شود باید ولایتمداری را در جامعه تقویت کنیم.

وی، تقویت مقاومت اجتماعی را یکی دیگر از راهبردهای جهان اسلام دانست و عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران محور جریان مقاومت است به همین جهت باید این مهم در لایه‌های مختلف جامعه تقویت شود؛ چراکه دشمن هدف‌گذاری کرده است که تمدن نوین اسلامی را به چالش بکشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha