سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شبیر فیروزیان معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ شبیر فیروزیان معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همانطور که قرآن تنوع بیانی و کلامی دارد، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هم متنوع است. ما معتقدیم خواندن قرآن یک مسئله راهبردی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، شبیر فیروزیان معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امشب در شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم. نمایشگاه بین المللی قران کریم امسال با شعار می‌خوانمت آغاز شده است و این شعار جوابی به توصیه خداوند در قرآن‌ کریم است که می‌فرماید:(اقراء) و ما در پاسخ به خداوند به قرآن کریم می‌گوییم می‌خوانمت.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزارهای انتقال مفاهیم قرآنی به روح و جان مردم هنر است، هرچند ابزارهای دیگری مانند کتاب و رسانه وجود دارد اما آن‌چه که به روح اثر می‌گذارد هنر است. نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تلفیقی از هنرهای جذاب و فاخر است.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: این هنرها در قالب‌های مختلف به مردم عرضه می‌شود. بخش‌های مختلفی در نمایشگاه از جمله بخش بین‌الملل با حضور ۲۵ کشور اسلامی و غیر اسلامی، محصولات قرآنی و پژوهشی و هنرهای قرآنی تدارک دیده و به نمایش گذاشته شده است.

فیروزیان به دومین نشست قرآنی تهران در روز آینده اشاره کرد و گفت: این نشست با حضور اندیشمندان کشورهای اسلام با شعار نقش قران کریم و مقاومت اسلامی در تحقق هویت اسلامی در حاشیه نمایشگاه بین المللی قران کریم برگزار خواهد شد.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مسئله ما کودک و نوجوان است که در این نمایشگاه به آن اهتمام ورزیده شده است. مسئله دیگر ما زن، خانواده، پوشش و عفاف است که به شکل ویژه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به آن پرداخته شده و با هنرهای جذابی ارائه خواهد شد. همچنین مسئله راهبرد جمعیت و مسائل مربوط به حکومت دینی و قرآنی به آن پرداخته شده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقش نهج البلاغه را در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ویژه دانست و گفت: امسال به لحاظ محتوایی و زیبایی‌های هنری به نهج‌البلاغه پرداخته شده، چرا که این کتاب، کتاب حکومت است و باید با او حکمرانی کنیم.

فیروزیان ادامه داد: همانطور که قرآن تنوع بیانی و کلامی دارد، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هم متنوع است. ما در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مفاهیم را برای کودکان و نوجوانان و اقشار مختلف ساده سازی کردیم. ما معتقدیم خواندن قرآن یک مسئله راهبردی است.

وی به مقاومت مردم فلسطین اشاره کرد و افزود: مردم فلسطین بخاطر انس با قرآن کریم توانستند در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند. ملتی که با قرآن کریم انس داشته باشند، روابط اجتماعی تنظیم شده‌ای در زندگی روبه‌رو می‌شوند.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه امسال از لحاظ بصری و محتوا ویژه خواهد بود و من از مردم دعوت می‌کنم که به نمایشگاه بیایند و از آن دیدن کنند. همچنین از ریاست‌جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت وقت گذاشتن برای امور قرانی و توجه به آن، تشکر می‌کنم. پویش( حافظ شو) به ابتکار وزیر ارشاد ایجاد شد که مربوط به کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال است. با این پویش کودکان و نوجوانان ما درگیر با حفظ قرآن خواهند شد و ان شاءالله در آینده حافظان میلیونی را در کشور خواهیم داشت.

خبرنگار: یوسف شعبانعلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha