یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رستمی

حوزه/ مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با اشاره به این که حوزه علمیه، پاسبان معارف ناب قرآنی است، گفت: تبیین و نشر معارف و آموزه های قرآنی از جمله رسالت های مرکز رسانه حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین رضا رستمی ضمن حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و بازدید از بخش حوزوی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این که قرآن، اکسیر شفابخش قلوب انسان هاست، اظهار داشت: در روایات ما حتی بر این نکته تأکید شده که صرف نگاه کردن به قرآن برای انسان توأم با نورانیت و برکت است و در بُعد اجتماعی نیز توجه به آموزه ها و معارف قرآن برطرف کننده بسیاری از کاستی ها و چالش های روز جامعه ماست.

وی افزود: در این میان، ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوب و ارزشمندی است برای این که ما معارف قرآنی و شاخصه های سبک زندگی قرآنی را به آحاد جامعه و به خصوص نسل جدید معرفی کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه همچنین گفت: از سویی در این ماه عزیز و بی نظیر نسبت به دیگر ماه های سال، دل های مردم نسبت به دریافت معارف قرآنی و دینی، پذیراتر است و در این شرایط حوزه های علمیه به عنوان پاسبان معارف قرآنی موظف است که از این فرصت برای تبیین هر چه بهتر و بیشتر معارف ناب قرآن مجید و پاسخ به سوالات و شبهات بهره ببرد و در ضمن ظرفیت ها و قابلیت های خود را با محوریت کلام وحی به قرآن دوستان معرفی کند.

وی ادامه داد: ما به عنوان مرکز رسانه حوزه نیز وظیفه داریم به کمک بخش های دیگر، معارف قرآنی را برای جامعه و به خصوص نسل جدید به درستی تبیین کنیم و از ظرفیت نمایشگاه قرآن در این زمینه نهایت استفاده را در این خصوص ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی همچنین بیان داشت: به ویژه در رابطه با نسل جدید باید توجه داشت ما با نسلی روبرو هستیم که نه فقط اطلاعات و دانسته های خود بلکه بینش و کنش او متأثر از نوع رسانه ای است که با آن ارتباط دارد، چرا که این نسل در زیست بوم فضای مجازی زندگی و فعالیت دارد.

وی افزود: در این بین، هر چند که دشمنان ما از ابزارهای رسانه ای استفاده می کنند که چه بسا پرهیاهوتر است، اما باید توجه داشته باشیم که اگر از ابزار رسانه در راستای اهداف مقدس قرآنی درست و با نیت صحیح بهره ببریم در نشر معارف دینی و قرآنی موفق خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha