سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
میعادی، رئیس اورژانس کشور

حوزه/ رئیس اورژانس کشور گفت: از ۲۴ اسفند تا اول فروردین ۱۴۰۳ حدود ۲۰ درصد از مأموریت‌های اورژانس در طرح نوروزی مربوط به سوانح ترافیکی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جعفر میعادی فر، ‌ رئیس سازمان اورژانس کشور که به نمایندگی از وزیر بهداشت به قم سفر کرده بود در حاشیه بازدید پایگاه‌ها و مراکز پیش بیمارستانی مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم و بیمارستان های کامکار و شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح نوروزی اورژانس از ۲۴ اسفند سال گذشته گفت: نظام بهداشت و سلامت با امکانات کامل در حال خدمت رسانی به مسافران نوروزی و هم میهنان است.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز یکم فروردین بیش از ۳۵۴ هزار تماس با مراکز اورژانس سراسر کشور ثبت شده که از این تعداد، ۱۰۵ هزار مورد مأموریت‌های توسط آمبولانس‌ها انجام شده است.

رئیس اورژانس کشور شمار مأموریت‌های مرتبط با حوادث ترافیکی را بیش از ۲۰ هزار مورد عنوان کرد و گفت: این عدد نشان دهنده تخصیص ۲۰ درصد از مأموریت‌های اورژانس به سوانح رانندگی است.

وی با اشاره به ۵۵ مورد مأموریت اورژانس هوایی در طرح نوروزی گفت: ۳۰۰ ایستگاه سلامت هم در محورهای کشور برپا شده که در طی هشت روز گذشته ۱۷۶۰ مراجعه را ثبت کرده اند و کادر درمان این پایگاه‌ها ۱۱۷ نفر را برای رسیدگی بیشتر به بیمارستان‌ها منتقل کرده اند.

میعادی فر اضافه کرد: در طول طرح نوروزی و تا یک فروردین ۱۵۴ زایمان در آمبولانس و مسیر حرکت آمبولانس تا بیمارستان ثبت شده است.

رئیس اورژانس کشور، گریزی هم به سایر اقدامات مجموعه بهداشت و درمان کشور هم زد و گفت: در روزهای اجرای طرح نوروزی یک میلیون و ۴۸۳ هزار نفر در سراسر کشور به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۶۹ هزار نفر بستری شده اند.

وی با اشاره به انجام ۸۵ هزار و ۶۵۱ عمل جراحی در مراکز درمانی دولتی گفت: ۲۰ هزار مورد از این اعمال جراحی اورژانسی بوده است.

نماینده وزیر بهداشت همچنین از افزایش ۶ درصدی مراجعه بیماران قلبی و ۹ درصدی بیماران گوارشی در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

میعادی فر به عملکرد شبکه بهداشت در قالب طرح‌های نظارتی نوروزی در سراسر کشور هم اشاره کرد و گفت: همکاران من در این حوزه بیش از ۷۰۰ هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد را معدوم سازی کرده اند و این بازرسی‌ها به پلمب ۲۲۷۱ رستوران، مراکز اقامتی و واحدهای عرضه مواد غذایی منجر شده است.

وی میزان اهدای خون در یک هفته گذشته را هم ۳۰ هزار و ۹۰۳ مورد اعلام کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha