شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جنان مولائی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین جنان اصغر مولایی در سفر به ایران از دفتر خبرگزاری «حوزه» بازدید و با خبرنگار این خبرگزاری گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین جنان اصغر مولایی رئیس مجمع شیعیان هند از دفتر خبرگزاری حوزه در قم بازدید کرد و در گفت‌وگو با بخش زبان اردو خبرگزاری «حوزه» ضمن اشاره به اهمیت ارتباط علما با رسانه گفت: در هند به ویژه در میان شیعیان، بیداری فکری لازم است. مشکلاتی که در حال حاضر شیعیان با آن مواجه هستند ناشی از عدم آگاهی است و رسانه‌ها می‌توانند در افزایش آگاهی مردم نقش مهمی داشته باشند. بنابراین وظیفه رسانه‌ها است که مطالبی را به مردم منتقل کنند که باعث گسترش آگاهی و سطح فکری مردم شود.

وی با اشاره به اهمیت منبر اظهار داشت: از علما و مداحان محترم تقاضا داریم در این زمینه با جدیت عمل کنند و مطالبی را نقل کنند که باعث افزایش سطح فکری و آگاهی شود و در این زمینه از قدرت بیانی که خداوند به آنها عطا کرده است بهره کافی ببرند.

وی در ادامه افزود: الحمدلله در این زمان شاهد شعور و هوشیاری جوانان هستیم و علما در این زمینه تلاش‌های زیادی کرده‌اند. خصوصاً در ده سال اخیر سطح آگاهی‌های دینی و فکری رشد قابل توجهی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین جنان اصغر مولایی در پاسخ به سؤال ارتباط علما با سیاست و رسانه تا چه اندازه لازم است؟ گفت: ما به اهمیت آن واقفیم. سیاست به معنای سیاست شیطانی درست نیست بلکه سیاست الهی عین عبادت است. یعنی انسان برای سامان دادن و اصلاح امور زندگی مردم تلاش کند؛ سیاست تا این اندازه لازم و ضروری است و غیر از آن نشانه جهل و حماقت است.

وی در ادامه تصریح کرد: سیاست برای پیشرفت و توسعه کشور و مردم بسیار مهم است، همین طور رسانه‌ای کردن افکار و دغدغه‌هایمان نیز مهم است. محققان و پژوهشگران، ایده‌ها و مقالات خود را از طریق رسانه‌ها به جهانیان برسانند. تأثیرات آن بسیار زیاد است و برای مدت طولانی باقی خواهد ماند. ما از طریق منبر اگر می‌توانیم پیامی را به ۵۰۰ نفر برسانیم، از طریق رسانه‌هایمان می‌توانیم پیام را به ۵۰۰۰ نفر یا بیشتر از آن برسانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha