سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: در این بخش ظرفیت‌های دولتی به تنهایی پاسخگو نبوده و از همه مردم و بویژه خیران و واقفان استان بوشهر درخواست می‌شود برای احداث بیمارستان درمان سرطان در این استان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر، اظهار داشت: تولید محور حرکت منظومه اقتصادی در سرمایه گذاری، اشتغال، درآمد ملی، قدرت ملی و اقتدار بین المللی است.

وی افزود: اقتصاد دولتی به هیچ وجه منجر به رشد اقتصادی نمی‌شود و باید حرکت به سمت اقتصاد مردمی مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: زمینه سازی جذاب توسط مسئولان برای سرمایه‌گذاری مطمئن و دانش بنیان مردم براساس سودآوری منطقی، رشد تولید ناخالص ملی، پیشرفت ایران و ارائه افق روشن اقتصاد کشور راهکاری مهم برای مردمی کردن اقتصاد است.

وی اضافه کرد: واگذاری تمامی مراکز اقتصادی و تولیدی مستعد به مردم با دقت تمام و اعطای تسهیلات مناسب از دیگر راهکارهای مهم برای پیشرفت اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: نظارت کارآمد بر حسن اجرا تولید، بالا بردن کیفیت محصول، چابک سازی بانک‌ها برای خدمات رسانی شایسته، تسهیل در واگذاری و اعطا مجوز به شکل منطقی و بویژه جوانان ( بدون نگاه از رابطه و واگذاری به شکل ضابطه و عدالت محور) از دیگر ملزومات برای جهش تولید در کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: ایجاد امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاری مهم ترین رکن برای توسعه فعالیت بخش خصوصی، توسعه تجارت بین المللی و استفاده از ظرفیت‌های فراملی و ایجاد سامانه قوی دولت و مردم در عرصه مردمی کردن اقتصاد از نیازهای مهم برای توسعه تولید کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: شعار سال رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باید به طور میدانی اجرایی شود و در این زمینه باید از برخورد شعارگونه و تنها برگزاری همایش اجتناب کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان از هم اکنون باید تدابیر لازم برای تامین آب موردنیاز هم‌استانی‌ها در بخش شرب و کشاورزی لحاظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری یادآور شد: در این زمینه سند چشم انداز تامین آب شرب استان در سال ۹۰ تدوین شده و باید تلاش کرد تا به نیاز مردم به شکلی شایسته پاسخ داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان گفت: در عرصه سخت افزار و نرم افزار باید با کمک مسئولان و خیران به رفع مشکلات بهداشت و درمان استان کمک کرد.

وی یادآور شد: در حوزه غربالگری ، تشخیص سرطان و درمان استان بوشهر با مشکلات جدی روبرو است و با توجه به گستردگی این بیماری بین زنان و مردم ناگزیر به مراجعه به استان‌های همجوار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر با این همه درآمد و ثروت تا کی باید در حوزه درمان و بویژه در بیماری سرطان نیازمند ظرفیت سایر استان‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: در این بخش ظرفیت‌های دولتی به تنهایی پاسخگو نبوده و از همه مردم و بویژه خیران و واقفان استان بوشهر درخواست می‌شود برای احداث بیمارستان درمان سرطان در این استان کمک کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه آموزش نیز استان بوشهر یکهزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی و کمبود خوابگاه دانشجویی وجود دارد که باید در مرحله نخست دولت و سپس ظرفیت خیران برای رفع این کاستی‌ها پیشگام شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: در نوار ساحلی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی خوبی اجرایی شده که این کار در کشور الگو بوده و تلاش دست اندرکاران این حوزه جای قدردانی دارد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha