یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جمعه اهواز موسوی فرد امام جمعه اهواز

حوزه/ امام جمعه اهواز گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته، شعار سال شاه کلید پیشرفت، رشد و تعالی است و فعال شدن ظرفیت و توان عظیم مردمی می تواند دستاوردهای بسیار خوب، مهم و به یادگار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان دانشگاه انسان سازی، تربیت انسانهای بسترساز حکومت جهانی امام عصر(عج) و خودسازی است به شرطی که ابتدا در این دانشگاه انسان ثبت نام ‌کند.

امام جمعه اهواز با اشاره به آیه قرآنی «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ»، گفت: کسانی که در دانشگاه ثبت نام می کنند بستگی به استعدادهای آنها واحدهای مختلفی را انتخاب می کنند. تربیت یکی از مهم ترین و بله پر اهمیت ترین از مسائل زندگی امور بشر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: در سنت اسلامی مباحث تربیتی نوعا در قالب علم اخلاق و عرفان اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و مباحث تربیتی خاص کودک و نوجوان، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اهل بیت علیهم السلام انسان شناس واقعی هستند، ادامه داد: این چنین انسانی کارهای او علمی و عمیق است. از روی اعمال اهل بیت(ع) و توصیه های آنها می توانیم بفهمیم که کارهای آنها علمی و عمیق است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد افزود: پیامبراکرم(ص) به خدا قسم یاد می‌کند هر ‌عملی که سبب می شود به جهنم نزدیک شوید را گفتیم و شما را نهی کردیم. اولا خودمان آن را خط قرمز قرار دادیم به عنوان اینکه رسولان الهی هستیم و هر عملی که شما را به بهشت نزدیک می‌کند مصادیق آن را گفتیم.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل کار عمیق، کارهای سطحی است، امروزه آنچه مثل داعشی ها، طالبان، فرقان، مجاهدین خلق، بوکوحرام به دنبال برداشت سطحی از آیات قرآن و روایات هستند. وقتی دست انسان یعنی مخاطبان اصلی از آیات و روایات خالی شود چنین فرقه هایی می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: نوعا کسانی که "فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٞ" هست بدون مراجعه به محکمات به سراغ متشابهات قرآن کریم می روند. دو کلید واژه ما فی الانسان و ما فی الشرایط است. " ما فی الانسان" دو جنبه عقلانی و نفسانی دارد و آنچه انسان در بیرون از خود با او درگیر است ما فی الشرایط است.

وی ادامه داد: سوال اساسی این است که آیا شرایط پیرامونی ما راهبردی می کند و در چنگال خود راه می دهد. آیا اگر در جامعه ای بسیاری منحرف بودند، همه منحرف هستند و آیا ما فی الانسان مهم است یا ما فی الشرایط.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: موفقیت انسان در بحث تربیت در برخورد با شرایط بیرونی است. فرزند نوح پیامبر در خانواده مذهبی بزرگ می شود اما ما فی الانسان خود سبب انحرافش شد و ما فی الشرایط، او را به توحید دعوت می کرد. در نقطه مقابل آن نیز زنی در کاخ فرعون، تمام بسترها فراهم می شود که به انحراف کشیده شود اما به درجات عالی می رسد.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در سالگرد ولادت امام حسن مجتبی(ع) است و در روایتی از ایشان مطرح شده که نیک ترین نیکی ها و زیباترین زیبایی ها، خوش اخلاقی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی، ماه ضیافت الهی و ماه اُنس با قرآن مکتوب است. قرآنی که "إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ - وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ - لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ " اما "إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ اَلثَّقَلَیْنِ" از جهتی که ماه رمضان ماه انس با قرآن ناطق یعنی وجود مقدس مهدی آل محمد(عج) است.

وی افزود: لازمه اُنس گرفتن با حضرت دو شرط اساسی است. اولین شرط دل کندن از محرمات الهی است. " إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرًا" و "یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ" شرط اُنس با امام زمان(عج) دل کندن از محرمات الهی و خط قرمز ها است. الاترین عمل در این ماه اجتناب از گناه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: شرط دوم نیز پیوند با امام زمان(عج) است و شبیه ترین انسان به حضرت باشیم. اگر رفتار اهل بیتی شد می شویم مصداق آیه "فَمَنْ تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنِّی".

امام جمعه اهواز عنوان کرد: امروز خواسته امام زمان(عج) در زمینه حجاب چه چیزی است؟ مردم با همه سختی ها می‌سازنند ولکن اگر حجاب را از سر ناموس ما بردارند هرگز با آن سازگاری نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور نیز چندین بار بر مساله حجاب تاکید کردم، افزود: یک لباس رسمی خاص برای کارکنان تعریف شود و بانوان را ملزم به رعایت آن کنیم. دشمن می داند اگر بخواهد جامعه را منحرف کند از زنان و بانوان شروع خواهد کرد. اول مسئولین به تکلیف خود عمل و با قاطعیت عمل‌کنند. درخواست دوم نیز بر دوش مردم است. درخصوص حجاب بی تفاوت نباشیم.

وی درخصوص شعار سال، خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته، شعار سال شاه کلید پیشرفت، رشد و تعالی است. مسئولان در تمام این سال ها رهبرمعظم انقلاب ابتدا راهبرد اصلی را تعریف کردند و بعد جزئیات آنها را مطرح‌ کردند. اگر بخواهید مشکل اقتصاد این کشور را حل شود و بر مشکلات غلبه کنیم نگاهی به تجربیات کشورهای موفق اقتصادی به وضوح نشان می دهد فعال شدن ظرفیت و توان عظیم مردمی می تواند دستاوردهای بسیار خوب، مهم و به یادگار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب بارها بر روی توان صنایع متوسط و کوچک تأکید داشتند. در آستانه سال جدید برخی از مدیران کج سلیقه جوانان را بیکار می‌کنند ولو بخش خصوصی اما باید نظارت وجود داشته باشد. باید به بحث اقتصاد توجه ویژه شود.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: موفق ترین کشورها از جمله چین و هند به دلیل پرداختن به بنگاه های اقتصادی خرد است. موفق ترین بنگاه های جهان از کارگاه های کوچک شروع کرده اند. گوگل از یک اتاق دانشجویی کلید خرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: نباید شعار سال تنها در حد سر برگ ها با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" و بعد مردم در حاشیه باشند. مسئولان باید از ابتدای سال شروع کنند. اگر به حرف رهبری گوش می دادیم شاهد مشکلات کنونی نمی بودیم.

وی با تأکید بر اصلاح ساز و کار و نظارت دقیق علمی و مستمر در زمینه جهش تولید، گفت: اگر شاهد تورم روزافزون هستیم چون نظارت نیست یا ضعیف است. با نظارت بر عملکرد همه شاهد اصلاح امورات خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد خاطرنشان کرد: جامعه ایمانی و مومنین مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم. مراقب باشیم با انتشار شایعات به آنها دامن نزنیم. در سال 1401 تمام هجمه های دشمن علیه رهبرمعظم انقلاب بود و وقتی حریف ایشان نشد به سراغ شاخ و برگه ها رفتند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: در بحث غزه بیش از ۳۰ هزار شهید تقدیم کرده اند و ایستادگی کردند و درس بزرگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha