یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
گفت و گو با موسس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع گفت: اولین انتظار ما از حوزه، رفع مهجوریت از قرآن کریم است، حوزه می‌تواند کارآمدی دین برای اداره زندگی بشر را با استخراج پاسخ‌های بشر از همین منابع اصیل اثبات کند، چرا که دشمن قرن‌هاست مشغول کار، رصد و صرف هزینه برای اثبات خلاف این حقیقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع موسس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه واقع در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: برخلاف تصوری که برخی از مردم و خواص دارند، در حوزە ظرفیت‌های فوق العاده‌ای وجود دارد، چه در زمینه مهجوریت زدایی از خود قرآن و چه استفاده از این کتاب آسمانی برای حل معضلات جامعه اسلامی.

وی افزود: همین قطره‌ای از انبوه زحمات حوزویان که در این بخش به نمایش گذاشته شده، واقعیتی است که حتی توسط خود حوزویان نیز مورد غفلت واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: اولین انتظار ما از حوزه، رفع مهجوریت از قرآن کریم است، حوزه می‌تواند کارآمدی دین برای اداره زندگی بشر را با استخراج پاسخ‌های بشر از همین منابع اصیل اثبات کند، چرا که دشمن قرن‌هاست مشغول کار، رصد و صرف هزینه برای اثبات خلاف این حقیقت است.

موسس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی تأکید کرد: تکلیف حوزه رفع مهجوریت از دین از طریق رفع مهجوریت از منابع آن است، حلقه مفقوده‌ای که باعث شده معارف والای قرآن و کلام اهل بیت(ع) به خوبی به بخشی از مردم نرسد در نوع نگرش ما به این منابع و ترویج این منابع است که لازم است بهتر از قبل شود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha