شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یوسف پور

مدیر خانه مطبوعات استان قم گفت: بی شک از جمله مهم ترین الزامات و بایسته ها در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳، مطالبه گری رسانه ها از مسئولان و تلاش در جهت فرهنگ سازی مناسب در جامعه است.

فخرالدین یوسف پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که تحقق شعار سال در سایه آگاهی دادن به مردم و افزایش مشارکت آن ها به منظور جهش تولید امکان پذیر است، اظهار داشت: در این جا نقش مهم رسانه بیش از پیش پررنگ می شود چرا که از جمله رسالت های یک رسانه متعهد این است که ضمن ارتقای سطح آگاهی های عمومی، مردم را در مسیر فرهنگ سازی هدایت نموده و این کار را به شکلی مؤثر و هدفمند انجام دهد.

وی افزود: از سوی دیگر یکی از وظایف رسانه ها، مطالبه گری از مسئولان و مدیران کشور است تا با شناسایی موانع فراروی تحقق جهش تولید و مشارکت مردم در این زمینه به رفع این ها پرداخته و به رونق اقتصادی در کشور کمک کنند.

مدیر خانه مطبوعات استان قم همچنین گفت: رسانه باید به گونه ای به فعالیت اثرگذار بپردازد که در نهایت باعث برجسته شدن نقش و جایگاه مردم در تولید و پیشرفت ملی شود، ضمن آن که با رویکرد پیگیری رسانه ای به مقابله جدی با مفاسد اداری و اقتصادی بپردازد چرا که وجود همین مفاسد از جمله موانع جدی فراروی رونق و جهش تولید است و از سویی به تشدید نارضایتی ها در جامعه دامن می زند.

فعال رسانه ای در ادامه با بیان این که به تعبیر مقام معظم رهبری، اقتصاد و معیشت در حال حاضر اولویت کشور است، ابراز داشت: واقعیت آن است که امروز مردم ما گلایه های به حقی در بحث های معیشتی دارند و این وظیفه مسئولان است که با برنامه ریزی درست، قانون گذاری صحیح و البته نظارت و پیگیری در امر اجرا کاری کنند که وضع معیشتی مردم بهتر شود و فشار کمتری به آن ها در عرصه اقتصادی وارد آید.

یوسف پور گفت: البته باید توجه داشت که وجود نگاه نقادانه و پیگیرانه در رسانه ها به معنای نادیده گرفتن تلاش ها و زحمات مسئولان نیست کما این که مقام معظم رهبری چندین بار از تلاش های دولت در عرصه های مختلف تقدیر و تشکر کردند و ما نیز نباید چشم خود را بر روی موفقیت ها و مجاهدت ها ببندیم، اما الزاماً آن چه مهم است این که مطالبه گری رسانه ای از الزامات کلیدی تحقق شعار سال به شمار می رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • kwd IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    اگر کارت‌های هدیه بگذارند!