شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مصطفی فلاحی از مدرسان ستاد تفسیر قرآن کریم قم

حوزه/ حجت الاسلام فلاحی گفت: تعلیم شیوه های بیان تفسیر برای جامعه هدف از مهم ترین اهداف تشکیل ستاد تفسیر قرآن کریم می‌باشد.

حجت الاسلام مصطفی فلاحی از مدرسان ستاد تفسیر قرآن کریم قم در غرفه این ستاد در نمایشگاه قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، اظهار داشت: ستاد تفسیر قرآن کریم، در سال ۱۳۷۸، با هدف ترویج فرهنگ تفسیری توسط حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در قم آغاز به کار نموده و تا کنون توانسته فعالیت‌های مختلف تفسیری را به طلاب و مراکز تبلیغی ارائه دهد.

وی افزود: مهمترین فعالیت‌های ستاد تفسیری تهیه جزوات مختلف تفسیری است که شامل گزیده‌ای از نکته‌ها و پیام‌های قرآنی است و به مراکز مختلف علمی و فرهنگی کشور ارسال می‌شود و همچنین تشکیل جلسات و کلاس‌های تفسیر، در نقاط مختلف کشور، به منظور ترویج تفسیر و پرداختن به قرآن کریم در حوزه‌های علمیه از دیگر اهداف تأسیس ستاد تفسیر قرآن کریم می‌باشد، تعلیم شیوه‌های بیان تفسیر برای جامعه هدف نیز از مهم‌ترین اهداف تشکیل این ستاد است.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: برگزاری هم اندیشی «بیان مهارت‌های تفسیر» در قم و مشهد، با حضور اساتید و فارغ التحصیلان رشته‌های تخصصی حوزه علمیه قم، شناسایی و معرفی اساتید تفسیر به مدارس علمیه و دیگر مراکز و همچنین اجرای مسابقات مقاله نویسی و طراحی دوره کارورزی تفسیر از دیگر فعالیت‌های ستاد تفسیر قرآن کریم به شمار می‌رود.

مسئول غرفه ستاد تفسیر قرآن کریم خاطرنشان کرد: در این ستاد به همت پژوهشگرانی که در عرصه‌های مختلف تفسیری مشغول کار تحقیق و پژوهش می‌باشند، کتب مختلفی نیز چاپ شده که اهم این کتب عبارت است از "شیوه‌های بیان تفسیر"، " بررسی جریان شناسی شبهات دینی"، " روش برداشت از قرآن" و " روش های انتقال مفاهیم قرآنی به کودک".

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha