یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اولین نشست سلسله نشست‌های تخصصی تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

حوزه/ رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبری، یعنی سپردن بزرگ‌ترین مشکل کشور به بزرگ‌ترین سرمایه کشور، یعنی آحاد مردم, سال‎‌هاست جمهوری اسلامی با تکیه به این سرمایه چالش‌های مختلفی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اولین نشست سلسله نشست‌های تخصصی تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مصطفی سمیعی نسب سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، سید مصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله حاضران این نشست بودند.

زمانیان در این نشست گفت: زمانی که نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری را به شعار سال تقلیل می‌دهیم، طبیعتاً برخوردها هم با این موضوع صرفاً در حد شعار دادن خواهد بود. به نظر می‌رسد بیان رهبر معظم انقلاب در رابطه با نامگذاری سال باید به عنوان منشور سال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و در جایگاه یک حکم حکومتی و دستور معظم‌له برای هم‌آفرینی ظرفیت‌های ملی حول یک محور قرار گیرد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های ممتاز پیام نوروزی رهبری، گره زدن ۲ مقوله بسیار مهم اقتصاد و اجتماع باهم بود.

وی توضیح داد: در چند سال اخیر تمرکز ایشان به مسئله اقتصاد و استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های مربوط به حوزه اقتصاد بوده و آن چیزی که امسال رهبری به آن تأکید فرمودند، به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی و احیای مفهوم واقعی جامعیت و مشارکت مردم برای حل ابر مسئله اقتصادی کشور است.

زمانیان افزود: این نامگذاری یعنی سپردن بزرگ‌ترین چالش و مشکل کشور به بزرگ‌ترین سرمایه کشور، یعنی آحاد مردم. سال‎‌هاست جمهوری اسلامی با تکیه به این سرمایه چالش‌های مختلفی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha