شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کریم اهل بیت

حوزه/ امام جمعه قهستان با بیان این‌که الگوپذیری از امام حسن مجتبی (ع) موجب توسعه فرهنگ انفاق در جامعه و کاهش اختلاف طبقاتی در جامعه است،گفت: امام حسن مجتبی (ع) به عنوان اسلام مجسم و تجلی ارزش های مکتبی بی بدیل می توانند الگوی تمام عیاری برای همه پویندگان راه کمال و تعالی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین راستگو امام جمعه قهستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت عصمت و طهارت امام حسن مجتبی(ع)،اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که در ماه ضیافت الهی خداوند به صورت ویژه بندگانش را مورد لطف و رحمت خودش قرار می دهد.

وی با تأکید بر کسب معرفت و شناخت این ماه و لحظات آن،تصریح کرد: در سخنی از پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) آمده است که" اگر انسان‌ها می دانستند که رمضان چه فضیلتی دارد آرزو داشتند کل سال همچون این ماه باشد."

امام جمعه قهستان برطرف کردن نیاز روز بشر را، از مهمترین برکات ماه رمضان دانست و خاطرنشان کرد:آنچه مسلم است آن است که انسان در ماه مبارک رمضان با اطاعت از فرمان الهی و امساک از خوردن، آشامیدن و لذت های دیگر که روزه را باطل می کند به خودباوری عمیق می رسد و قدرت نهفته درونی خودش را کشف می کند.

حجت‌الاسلام راستگو همچنین ماه رمضان را تمرینی برای جهاد با نفس دانست و یادآور شد: همان‌طور که می‌دانیم سرمنشأ همه مشکلات و خطاهای بشر هوای نفس است و در این ماه هوای نفس اسیر خواسته‌های الهی می شود و قدرتی به انسان می دهد که غالب بر هوای نفس خود باشد.

وی با بیان این‌که ماه رمضان تمرینی برای صبر است خاطرنشان کرد: چند نوع صبر داریم که با فضیلت ترین اقسام آن،صبر بر معصیت است چرا که ماه رمضان قوت و قدرتی به انسان می دهد که بتواند در مقابل معصیت ها و چیزهایی که انسان را به سمت منجلاب گناه می کشد صبوری و قدرت مقاومت داشته باشد.

امام جمعه قهستان با اشاره به این‌که بر اساس استعلام از مراجع قضایی و انتظامی بروز بزهکاری و جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان به حداقل ممکن می‌رسد،عنوان کرد: دلیل این امر، غلبه معنویت است و واقعیت "باخدا بودن"،باعث از بین رفتن همه ناآرامی‌ها است و بسی جای تامل دارد.

حجت الاسلام راستگو ادامه داد:ماه رمضان یک کدی به همه ما می‌دهد و آن این است که این مسیر را ادامه داده و پررنگ‌تر کنیم.

وی ضمن اشاره به میلاد مسعود کریم اهل بیت (ع)،اذعان داشت: گوهرهای قرآن کریم و گوهرهای اهل بیت پیامبر اکرم (ص) کهنه شدنی نیست و صفات کمال و رشید معنوی بی نهایت در آن نهفته است.

امام جمعه قهستان با اشاره به این نکته که حضرت امام حسن مجتبی (ع) نماد امامت در عصمت، هدایت، مجاهدت، کرامت و سیاست بود،تبیین کرد: خلوص و معنویت،دعاها و مناجات‌ها و دستگیری این امام بزرگوار از نیازمندان،زبانزد خاص و عام بود.

حجت‌الاسلام راستگو با بیان این‌که کریم اهل بیت (ع) نماد اخلاق حسنه و صبر قهرمانانه بود،ابراز کرد: امام حسن مجتبی (ع) در سخت ترین شرایط سیاسی در جهان اسلام با سیاست راهبردی چرخش قهرمانانه، فضا را برای جهاد حسینی و حفظ اسلام فراهم آورد.

وی با تاکید بر این‌که همه ما باید انفاق و نیکوکاری را از امام حسن مجتبی(ع) یاد بگیریم،اضافه کرد:ایشان به ما درسی به پهنه تاریخ داده‌اند و آن این است که کار خیری که انسان انجام می‌دهد،تاریخ انقضا ندارد و در هیچ حالتی نباید دست از انجام کار خیر برداریم‌.

امام جمعه قهستان الگوپذیری از امام حسن مجتبی (ع) را، موجب توسعه فرهنگ انفاق در جامعه و کاهش اختلاف طبقاتی در جامعه دانست و اضافه کرد:امام حسن مجتبی (ع) به عنوان اسلام مجسم و تجلی ارزش های مکتبی بی بدیل می توانند الگوی تمام عیاری برای همه پویندگان راه کمال و تعالی باشند.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha