یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استاندار قم

حوزه/ استاندار قم گفت: تورم ماهانه استان قم ۲/۶ کاهش و در تورم سالانه ۶ درصد کاهش داشته‌ایم که از میانگین کشوری کم‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید محمد آقامیری در دیدار با آیت الله اعرافی ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: در سالی که گذشت در دو جبهه فرهنگی و معیشتی اقداماتی را دنبال کردیم.

بیشتر بخوانید:

سند و پیوست مردمی‌سازی امور کشور تدوین شود

وی با اشاره به اینکه مردم قم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ قم آفریدند، مطرح کرد: در جشن‌ نیمه شعبان نیز اگرچه تهدیدهای بسیاری صورت گرفت، توانستیم در سلامت کامل این مراسم را برگزار کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه انتخابات خوبی را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: استان قم بالاترین نرخ رشد مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه متوسط حدود ۵۰ درصد مشارکت در استان قم داشتیم، خاطرنشان کرد: پس از انتخابات نیز موضوع چهارشنبه سوری داشتیم که توانستیم بدون حتی یک نفر فوتی این مراسم را پشت سر بگذاریم.

آقامیری از بارش برف کم‌سابقه در استان قم یاد کرد و گفت: تلاش کردیم حتی برای دو ساعت نیز جاده‌های و مسیرهای مواصلاتی استان مسدود نشود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از نظر اقتصادی رکوردهای خوبی زدیم، خاطرنشان کرد: تورم ماهانه استان قم ۲/۶ کاهش و در تورم سالانه ۶ درصد کاهش تورم داشته‌ایم که از میانگین کشوری کم‌تر است.

استاندار قم با بیان اینکه تعداد ۱۸۵ واحد صنعت و معدن در دست احیا هستند، تصریح کرد: ۱۱۰ واحد جهادکشاورزی نیز در مسیر احیا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۷۸۰ نفر از مراجعات مردمی موفق به اخذ تسهیلات شدند، یادآور شد: شعار سال ۱۴۰۳ را یک دستور می‌دانیم و تمام موارد، اهداف و مسیر حرکت این شعار را برای مدیران استان تبیین کردیم.

آقامیری با بیان اینکه باید مدیران یک اقدام جهادی و جهشی در دستورکار قرار دهند، ابراز کرد: یک جلسه وبیناری با حضور رئیس جمهور نیز برای مدیران گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه سال آینده، سال انتخابات است، بیان کرد: هدف ما مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری است و از امسال باید اقداماتی را دنبال کنیم.

آقامیری با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز اتفاقات خوبی در قم رقم خورده است، اظهار کرد: امروز استان قم از رتبه ۱۷ مسکن توانسته به رتبه دوم برسد و اگر وام‌های مسکن پرداخت شود می‌توانیم به رتبه نخست برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha