شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1146106
۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
بازارچه محصولات فرهنگی در سی و یکمین دوره نمایشگاه قرآن

حوزه/ بازارچه محصولات فرهنگی در سی و یکمین دوره نمایشگاه قرآن کریم در نیم طبقه بالای مصلی فعال شده و با غرفه‌های متنوع و متکثر صنایع دستی و محصولات فرهنگی تولیدشده با مفاهیم قرآنی مذهبی را عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، اسم نمایشگاه قرآن که می‌آید در کنار همه بخش‌های محتوایی، تخصصی، مفهومی و برنامه‌ای نمی‌شود و نمی‌توان از بخش‌های فروش آن چشم پوشید برای همین هم است که بسیاری از بازدیدکنندگان به محض ورود به شبستان مصلای امام خمینی(ره) سراغ بخش‌هایی همچون بازارچه محصولات فرهنگی، پوشش اسلامی و نشر مکتوب را می‌گیرند چون نمایشگاه قرآن فرصتی را فراهم آورده تا بسیاری از آثار و محصولاتی را که برای هر کدام باید به یک سر شهر بروند، یک جا در اختیار داشته باشند و با کمی گشت وگذار رمضانی، محصول فرهنگی مدنظر خود را تهیه کنند. با همین نگاه و رویکرد است که بازارچه محصولات فرهنگی در سی و یکمین دوره نمایشگاه قرآن کریم در نیم طبقه بالای مصلا فعال شده و با غرفه‌های متنوع و متکثر صنایع دستی و محصولات فرهنگی تولیدشده با مفاهیم قرآنی مذهبی را عرضه کرده است.

مجتبی رمضانی، مدیر بخش محصولات فرهنگی درباره شیوه جذب و حضور غرفه‌داران در این بخش، می‌گوید: فراخوان حضور در بازارچه از طریق سایت نمایشگاه بین‌المللی قرآن اعلام شد و خوشبختانه، تولیدکنندگان متعددی اقبال نشان دادند و صاحبان محصولات متنوع در بازارچه حضور یافته‌اند.

بنابر این گزارش: با گشت وگذار در بازارچه محصولات فرهنگی، تنوع تولیدات بیشتر به چشم می‌آید از دیوارکوب‌های منقش به آیات قرآن و اشعار و نقش و نگارهای سنتی گرفته تا زیورآلات که هنر دست سازنده خود را به رخ می‌کِشند و معمولاً نیروی مقاومت برای خرید را در مخاطب از بین می‌برند.

سنگ‌های زینتی اعم از عقیق، لاجورد و فیروزه که روی انگشترها، دستنبدها و گردن آویزهای بخش خودنمایی می‌کند نیز از دیگر محصولاتی است که از بازدیدکنندگان دل می‌بَرَد و با استقبال بالای آن‌ها همراه شده است. با گشتی کوتاه در این بازارچه محصولات متنوعی را می‌توان دید که با قیمت مناسب و به سهولت در دسترس قرار گرفته‌اند.

رمضانی در این باره می‌گوید: تنوع محصولات عرضه شده در بازارچه مطلوب است و با اینکه بازارچه در نیم طبقه دوم واقع شده و شاید برخی بازدیدکنندگان از این جایابی مطلع نباشند، اما استقبال بالا بوده و شب‌های پربازدید و شلوغی را در همان ابتدای برپایی نمایشگاه شاهد بوده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha