شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازدید مدیر حوزه استان تهران از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن

حوزه/ ما تولیداتی که در عرصه علوم انسانی اسلامی داریم و همچنین زمینه هایی که در تبلیغ، رسانه و پژوهش و سایر عرصه ها داریم بسیار مایه خرسندی است که حوزه و طلاب با کمترین هزینه بهترین کارها را تولید می کنند که البته در انتقال آن به دیگران ضعیف عمل کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت امام حسن مجتبی در سخنانی گفت: همواره با برگزاری نمایشگاه های مختلف این نقد وارد می شد که چرا حوزه در نمایش آثار و دستاوردهای علمی، پژوهشی و قرآنی خود ضعیف عمل می کند اما بحمدالله در این سالهای اخیر این بخش حوزوی در نمایشگاه قرآن این نقص را برطرف کرد.

وی افزود: وقتی وارد این بخش شدم خوشحال شدم، امسال بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی قابل نمایش است و این جای تقدیر و تشکر دارد, وقتی ما کارهای عظیمی که در حوزه انجام می شود را معرفی نمی کنیم طبعا هجمه ها زیاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق خاطرنشان ساخت: ما تولیداتی که در عرصه علوم انسانی اسلامی داریم و همچنین زمینه هایی که در تبلیغ، رسانه و پژوهش و سایر عرصه ها داریم بسیار مایه خرسندی است که حوزه و طلاب با کمترین هزینه بهترین کارها را تولید می کنند که البته در انتقال آن به دیگران ضعیف عمل کرده ایم.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در پیشنهادی برای استقاده از ظرفیت نمایشگاه قرآن کریم برای جذب جوانان مستعد برای حوزه ابراز داشت: پیشنهاد می کنم از این ظرفیت برپایی نمایشگاه قرآن کریم برای جذب جوانان خوب و مستعد به حوزه استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مهجوریت قرآن کریم و تلاش حوزه برای رفع این مهجوریت گفت: ما در حوزه تهران برنامه های متنوع و مفصلی برای رفع مهجوریت از قرآن کریم در دستور کار داریم؛ راه اندازی دارالقران و عترت همه مدارس علمیه شروع شده و در همه مدارس علمیه استان تهران را تحت پوشش خواهد برد؛ مبلغین ما در عرصه کارهای تبلیغی خودشان به این نکته نیز توجه دارند و سال گذشته در ماه مبارک رمضان حدود ۳۸۰۰ محفل قرآنی در منازل تهرانی ها برگزار کردیم و امسال نیز این کار در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان سخنان خود تاکید کرد: کارمهمی که در برنامه ریزی ها و اسناد بالادستی حوزه علمیه استان تهران با جدیت دنبال می شود این است که برای طلاب از همان ابتدای طلبگی یک پیوست قرآنی تعریف شود و در ابتدا از آموزش قرائت و تجوید شروع شود و در ادامه به مباحث تفسیری و مفاهیم نیز برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha