شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نمایشگاه

حوزه/ مدرس و پژوهشگر رسانه گفت: از جمله راهبردهای دشمن در جنگ نرم، گمراه سازی رسانه ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، محمد تقی دغلاوی طی سخنانی در نشست «راهکار قرآنی در رویارویی با بحران گمراه‌سازی رسانه‌ای با توجه به تصویر ایران در رسانه های عربی» که در غرفه کارگروه توسعه پژوهش‌های قرآنی در عرصه بین‌الملل از سوی مجتمع بین‌الملل حوزه در سی و یکمین نمایشگاه قرآن برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: گمراه‌سازی رسانه‌ای به این معناست که ذهن افراد به واسطه رسانه‌ها و اخبار منتشره، از حقایق منحرف شده یا در پاره‌ای از موارد به انکار حقایق منجر شود.

وی همچنین به پژوهشی راجع به «گمراه‌سازی رسانه‌ای» اشاره کرد و افزود: یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکایی با انجام پژوهش بر روی بیش از ۱۴۰ خبری که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده، نتیجه گرفته است که سرعت انتشار اخبار دروغ ۶ برابر اخبار واقعی است.

پژوهشگر حوزه رسانه بیان داشت: گمراه‌سازی رسانه‌ای اغلب در برهه‌های زمانی حساس همچون جنگ‌ها، کودتاها، رقابت‌های احزاب سیاسی و ... از سوی دشمنان استفاده می‌شود و امروز یکی از راهبردهای دشمنان ما در جنگ نرم ناظر به همین مساله است.

وی در خاتمه افزود: در آموزه‌های قرآنی، «گمراه‌سازان» افرادی به دور از خداوند بلکه دشمنان خداوند متعال معرفی شده‌اند و نگاه قرآنی به موضوع گمراه‌سازی را نگاه ویژه‌ای دانستند که شدت در مورد روش‌های دشمنان در این زمینه تذکر داده و مسلمانان را به مبارزه با آن فراخوانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha