شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مستند سازی

حوزه/ حسن رشید العبایچی از اولین جزء از دانشنامه مستند سازی تروریسم القاعده و داعش در عراق رونمایی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن رشید العبایچی مدیر عالی حرم امام حسین (علیه السلام) از اولین جزء از دانشنامه مستند سازی تروریسم القاعده و داعش در عراق رونمایی کرد.

شیخ علی القرعاوی رئیس کمیته عالی دانشنامه گفت: مدیر عالی حرم حسینی حسن رشید العبایچی در حاشیه فعالیت های دومین کنفرانس کاهش افراط گرایی و تروریسم (نسخه بین المللی)، از اولین جزء از دانشنامه مستند سازی تروریسم القاعده و داعش در عراق رونمایی کرد.

وی تصریح کرد: بخش اول دانشنامه که رونمایی شد، شامل ۶ محور است و محور ماشین رسانه در ۳ قسمت، محور خبر در ۶ قسمت، محور باستان شناسی در ۵ قسمت و محور ادبی در ۴ قسمت و محور مستند ۳ قسمت است.

شیخ القرعاوی افزود: تعداد مجلدات دانشنامه چاپی که از سه سال پیش توسط هیأت عالی در حرم امام حسین (ع) زیر نظر حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی آغاز شد، تاکنون به ۲۲ جلد از ۵۵ جلد رسیده است که در تلاش هستیم تا به زودی تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: محور اسناد مهمترین محور در دانشنامه مستند سازی تروریسم القاعده و داعش به شمار می رود، زیرا بیش از ۱۰۰۰ شاهد زنده نوشته و چاپ شده است و ما به مناطق رنج کشیده از تروریسم رفتیم و با کسانی که خود شاهد جنایت بودند ملاقات کردیم تا وقایع آن را همانطور که اتفاق افتاده روایت کنند.

گفتنی است، دومین دوره همایش بین المللی کاهش افراط گرایی و تروریسم که اخیرا در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، با حضور دانشگاهیان و پژوهشگران ۲۰ کشور عربی و غیر عربی همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha