دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد یازهرا (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام رستم زاده گفت: شب‌های قدر برای اصلاح نفس جهت مبارزه با ظلم و ستم‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد مهدی رستم زاده شامگاه جمعه در مراسم شب احیای اولین شب از لیالی قدر که در مسجد یازهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای اصلاح بین خود و خدای متعال است و نباید خیال کرد که در طول یک سال گناه کرده‌ایم و در چنین شب‌هایی نباید وارد مسجد و مجالس شویم، اتفاقا خدای متعال در رحمت را در چنین شب‌هایی به روی بنده‌های خود باز می‌کند تا با رحمت واسعه خود بنده‌ها را مورد مغفرت قرار دهد.

وی ادامه داد: شب‌های قدر و ماه رمضان فرصتی برای تقویت بنیه‌های معنوی و اعتقادی است تا با توشه‌های یک ماه رمضان، رزق معنوی یک سال خودمان را جمع کنیم و از آفت‌های دنیوی و توطئه‌های شیطان در امان بمانیم.

کارشنای مذهبی خاطرنشان کرد: باید خودمان را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم، این شب‌های قدر، فرصتی برای تقویت بنیه‌های اعتقادی انتظار است.

وی با اشاره به لزوم تقویت جهان بینی توحیدی، اظهار کرد: بسیاری از گرفتاری‌هایی که در زندگی انسان اتفاق می‌افتد، برای امتحان بنده هاست و بحث اعتقاد توحیدی اساس مسلمانی است و باید همه کارها را از سوی خدا بدانیم و البته این درست نیست که کمبودها و کوتاهی‌های خودمان را به پای خدا بنویسیم و یا همه چیز را به حاکمیت و دولت ربط بدهیم.

حجت الاسلام رستم زاده بیان کرد: اگر جهانی بینی انسان توحیدی باشد همه خیر و خوبی‌ها را از سوی خدا می‌بیند و انتخاب‌هایش نیز بر اساس جهان بینی توحیدی و الهی خواهد بود و برای هر انتخابی که می‌کند، دلیل شرعی پیدا می‌کند، اما اگر جهان بینی فردی، مادی و سرمایه داری باشد، تمام راهبرد و افقش مادی خواهد بود.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی که در اختیار امپراطوری رسانه‌ای غرب است تلاش دارد همه مسائل زندگی انسان را به مادیات ربط دهند و لذا به همین دلیل هم می‌بینیم عده‌ای ضعف اقتصادی خود را نیز به پای دین می‌نویسند و یا همه چیز عالم را مادیات و سرمایه داری می‌بینند و بشر را در مادیات درگیر کرده و از اصل توحید غافل می‌کنند، لذا در جهان بینی توحیدی همه چیز فقط مادی و اقتصادی نیست.

این کارشناس مذهبی، با بیان این که شب‌های قدر برای اصلاح نفس جهت مبارزه با ظلم و ستم‌هاست، گفت: امام علی (ع) همزمان که تهجدهای شبانه دارد، در عین حال برای حکومت اسلامی نیرو تربیت می‌کند و نمی‌گوید چون معاویه جامعه را به فساد کشیده من نمی‌توانم کاری انجام دهم، هم خود را تربیت می‌کند و هم برای مبارزه با ظلم و بی عدالتی برنامه دارد، امام خمینی(ره) نیز این چنین بود.

وی تصریح کرد: دین و قرآن، اسلام را فقط در مسائل شخصی خلاصه نکرده، بلکه اسلام یک دین همه بُعدی است که فرهنگ، اقتصاد، سیاست و امنیت در یک قاب می‌بیند و برای همه آن برنامه دارد و اگر به جهان بینی توحیدی قرآن و اهل بیت(ع) عمل شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود و افراد فرعون صفت هم نمی‌توانند در جامعه قد علم کرده و از انسان به عنوان برده استفاده کنند.

حجت الاسلام رستم زاده ابراز کرد: انسانی که نتواند بنیه‌های اعتقادی و معنویت خود را تقویت کند هرگز نمی‌تواند در برابر ظالمین و خونخواران بایستد و مبارزه کند، انسان‌هایی که در درون خود شیطان‌ها و شمرها و ابن ملجم‌ها تربیت کرده‌اند و هر آن احتمال بروز و ظهور بیرونی دارند، نه تنها با ظلم و ستم به ستیز بر نمی‌خیزند، بلکه خود خطری برای جامعه توحیدی هستند و لذا در ماه مبارک رمضان با تمسک به ثقلین باید بنیه‌های معنوی خودمان را تقویت کرده و روح زیاده طلبی و دنیاگرایی را در خودمان از بین ببریم تا بتوانیم برای ظهور آماده باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha