دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدصادق زارعان، پیشرو در عرصه حفظ قرآن

حوزه/ محمدصادق زارعان در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و در بیست و نهمین آیین تکریم خادمان قرآن کریم در حوزه حافظان، قاریان و مدرسان قرآن کریم منتخب و توسط رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و در بیست و نهمین آیین تکریم خادمان قرآن کریم در حوزه حافظان، قاریان و مدرسان قرآن کریم منتخب و توسط رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل و تقدیر شد.

محمدصادق زارعان، قاری و حافظ ممتاز بین‌المللی و متولد شهر تبریز، شاگردان بسیاری را به ویژه در زمینه حفظ با روش بصری تربیت کرده است.

وی پس از دریافت مدرک دیپلم در رشته کاردانی عمران گرایش نقشه‌برداری پذیرفته و سپس در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل رشته علوم قرآن و حدیث شد.

زارعان تا پیش از ۱۵سالگی همزمان در رشته قرائت و حفظ کار می‌کرد، به طوری ‌که در مقطع دوم راهنمایی و اول دبیرستان در مسابقات قرآن دانش‌آموزی رتبه نخست را در رشته قرائت در سطح کشوری کسب کرد همچنین در سال ۷۲ نیز در مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه در مقطع شکوفه‌ها رتبه نخست را در رشته قرائت کسب کرد و در مقطع چهارم دبیرستان نیز در مسابقات دانش‌آموزی حفظ در سطح کشور رتبه نخست را به دست آورد و از آن پس در مسابقات فقط در رشته حفظ شرکت کرد.

طی سال‌های دانشجویی در انواع مسابقات کشوری بسیج، سازمان اوقاف و امور خیریه و ... شاید بیشتر از ۲۰ بار رتبه‌های برتر را در رشته حفظ کسب کرد و در نهایت در سال ۷۸ رتبه دوم رشته حفظ ۲۰ جزء را در مسابقات بین‌المللی ایران به دست آورد و در سال ۷۹ به مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان اعزام شد که در رشته حفظ ۲۰ جزء حائز رتبه شد.

همچنین در مسابقات بین‌المللی اردن در سال ۸۰ در رشته حفظ کل رتبه سوم، در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۲ رتبه اول را در رشته حفظ کل و در سال ۸۷ نیز رتبه اول رشته حفظ کل را در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) کسب کرد و در سال ۸۱ قرار بود که در مسابقات مصر شرکت کند که متأسفانه به دلایل سیاسی ویزا صادر نشد.

زارعان در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و در بیست و نهمین آیین تکریم خادمان قرآن کریم در حوزه حافظان، قاریان و مدرسان قرآن کریم منتخب و توسط رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل و تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha