سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
برنامه محفل

حوزه/ به مناسبت شهادت امیرالمومنین علی علیه‌السلام ویژه برنامه محفل با میزبانی روستای چارک شهرستان دشتی استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت شهادت امیرالمومنین علی علیه‌السلام ویژه برنامه محفل با میزبانی روستای چارک شهرستان دشتی استان بوشهر برگزار می‌شود.

این برنامه در روز دوشنبه ۱۳ فروردین ساعت ۱۵ در روستای چارک ضبط و ۱۴ فروردین از ساعت ۱۵ تا ۱۷ از شبکه سراسری سه سیما پخش خواهد شد.

روستای چارک در ۱۶ کیلومتری غرب خورموج مرکز شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر در حاشیه کوه‌مند قرار دارد. قدمت آن به ۳۵۰ سال پیش می‌رسد و با آثار باستانی کشف شده قدمت آن دو هزار سال تخمین زده شده‌ است.

روستای چارک روستایی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوایل فروردین ماه سال جاری در محفل انس با قرآن کریم به آن اشاره داشتند.

ظهور و بروز مکتب خانه‌های قدیمی با تبعیت از روش‌های سنتی از شاخص‌ترین ویژگی‌های روستاست. استفاده از شیوه‌های خاص هجائی در قرائت قاریان این روستا، اجرای سبک‌های دلنشین و حزین شبیه الحان حجازی که همه مستمعین را مشتاقانه به شنیدن تلاوت ملکوتی قاریان این روستا فرا می خواند از جمله آنهاست. از همان ابتدا این روستا به یمن سادات و غیر سادات خاستگاه مبلغان و عالمان و قاریان و حافظان قرآن بوده است.

امروزه نوادگان و عموم مردم این روستا قریب به ۹۵ درصد آن‌ها با قرآن آشنا بوده و اشاعه دهنده فرهنگ و آموزه‌های کتاب آسمانی مسلمانان در سطح استان و کشور هستند به طوری که از گذشته تا به حال سراسر منطقه استان بوشهر و به ویژه منطقه دشتی و تنگستان از نعمت وجود تعالیم سادات و شاگردان آن‌ها بهره‌ها برده و می‌برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha