دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید حسن عاملی

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در مراسم احیای شب بیست و یکم، به بیان ویژگی های امام علی (ع) پرداخت و گفت: آن حضرت در بیان حق و حقیقت هیچگاه به تردید نیفتاد و درک عمیقی از عالم حقیقت داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل،سیدحسن عاملی شامگاه یکشنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم در مصلی شهر اردبیل اظهار کرد: علی (ع) که درس آموخته مکتب پیامبر اکرم (ص) است در علم، شجاعت، عدالت و تقوا شخصیتی بی نظیر است که عالم نظیر آن را به خود ندیده است.

وی با بیان ابعاد شخصیتی علی (ع) و عجز بشریت از بیان عظمت آن حضرت خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام بعد از ۲۳ سال مجاهدت در تربیت امام اول متقیان در حادثه غدیر آن حضرت را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

امام جمعه اردبیل افزود: آن حضرت انجام رسالت خاتمیت خود را وابسته و مرهون به علی (ع) معرفی و حیات و وجود اسلام را نیز وابسته و مرهون شخصیت بی نظیر علی (ع) بیان می کند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آن حضرت با قدرت روحی بسیار بالا سعی کرد تا در ابعاد مختلف زندگی چهره ای از انسان کامل را به نمایش بگذارد که در وجود او می توان حقیقت فلسفه انفاق، خوف و ترس، غیرت و شجاعت و کفو نفس را مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) در عمر خود هیچ وقت در بیان حق و حقیقت به تردید نیفتاد و آنچه که پیامبر می دید و می شنید را در عالم حقیقت به خوبی درک می کرد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: در برابر این همه عظمت و احاطه به علم متنوع کفران نعمت بشریت را در شهادت امام همام شیعیان شاهد بودیم که در چنین روزی در غربت کوفه به شهادت رسید و بشریت را از وجود بی بدیل خود محروم کرد.

وی در پایان گفت: با وجود همه تهمت ها و تنگ کردن عرصه برای علی (ع) آن حضرت سفارش آخر خود را به فرزند ارشد خود امام حسن(ع) انجام داد که در آن بر تقوا و احسان تاکید شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha