سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دیدار فرماندار قم با آیت الله حسینی بوشهری

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نهایت تلاش امیرالمؤمنین (علیه السلام) در دوران کوتاه حکومت داری خود این بود که نسبت به جامعه و مردمی که زعیم و حاکم بر آن‌هاست به گونه‌ای عمل کند که مردم احساس رضایت‌مندی داشته باشند، لذا حضرت روی عدالت تکیه کردند و به خاطر شدت اجرای عدالت به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار فرماندار قم، ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در انقلاب ما این است که باید مرتب تلاش کنیم تا فرهنگ حکومت‌داری امیرالمؤمنین (علیه السلام) یعنی عمل به تکلیف را در جای جای کشور عملیاتی و اجرایی کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: عمل به تکلیف گاهی انسان را به نتیجه می‌رساند و گاهی ممکن است انسان را به آن نتیجه مطلوب نرساند، اما اگر عمل به تکلیف در جامعه نهادینه شود، همه احساس پیروزی می‌کنند. چه در ظاهر پیروز بشوند و چه نشوند؛ چرا که به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

امام جمعه قم بیان کرد: نهایت تلاش امیرالمؤمنین (علیه السلام) در دوران کوتاه حکومت داری خود این بود که نسبت به جامعه و مردمی که زعیم و حاکم بر آن‌هاست به گونه‌ای عمل کند که مردم احساس رضایت‌مندی داشته باشند، لذا حضرت روی عدالت تکیه کردند و به خاطر شدت اجرای عدالت به شهادت رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: اگر مردم در کنار مسئولین نباشند، اساساً وجود مسئولین معنا پیدا نمی‌کند، چرا که مسئول آمده است تا برای مردم کار کند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخابات اسفند ماه سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: این که می‌گوییم انتخابات خوب بوده است به این معنا نیست که ما رضایت کامل داریم، بلکه یعنی با تمام توطئه‌ها و سرمایه گزاری‌هایی که دشمنان کرده بودند تا مردم را دلسرد کنند، شاهد آن بودیم که عشق و علاقه مردم به انقلاب اسلامی سبب شد تا مردم تصمیم بگیرند که صحنه را به نفع دشمن ترک نکنند.

وی افزود: انتخابات سال گذشته آزمون خوبی برای انتخابات بعدی بود، برگزار کنندگان انتخابات باید تجزیه و تحلیل جامعی راجع به انتخابات داشته باشند و علاوه بر بررسی راه‌های بهبود نحوه برگزاری انتخابات، راه‌کارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را مشخص کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مردم حقیقتاً انقلاب اسلامی را دوست دارند و تمامی کسانی که حتی عرق ملی دارند انقلاب را تحسین می‌کنند، چرا که می‌بینند که بر خلاف گذشته، انقلاب اسلامی برای حفظ کشور از چنگ دشمنان چقدر تلاش کرده است و تا چه اندازه موفق بوده است.

لزوم تقویت نظارت‌ها و اصلاح و تسهیل قوانین کشور با توجه به نیازهای زمان از دیگر محورهای سخنان آیت الله حسینی بوشهری در این دیدار بود.

در ابتدای این جلسه، عباس ذاکریان فرماندار قم، گزارشی از اقدامات انجام شده در برگزاری انتخابات اسفند ماه سال گذشته ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha