چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی

حوزه/ آخرین نشست تبیین شعار سال در بخش اندیشگاه حیات با حضور علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آخرین نشست تبیین شعار سال در بخش اندیشگاه حیات با حضور علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه تولید را باید با یک سازمان و ساختار بفهمیم،ادامه داد: تمرکزی که در شعار سال است را باید با تامل بر روی آن بررسی کنیم. زمانی که شعار سال انتخاب می شود واضعش رهبری است که جامعه را رصد می‌کند و دانش عمیقی را به مسایل ایران دارند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن ادامه داد: ما باید نسبت این جمله و گزاره را با رهبر و انقلاب اسلامی بررسی کنیم.انقلاب ها را مردم ایجاد میکنند تا تغییر و تحول در ساختارهای جامعه مردم‌رقم بخورد. انقلاب اسلامی را مردم خواستند و جریانات مختلفی که ظهور و بروز داشتند آن را حادث کردند. همآنی پیروز شد که مردم خواستند.

کلانتر مهرجردی افزود: زمانی که رهبری و جامعه به این نتیجه رسیدند که نیروهای خودش را میشناسند.اگر ما الگوی انقلاب را بگیریم در انقلاب به مثابه یک تحول سیاسی، همانی اتفاق افتاد که مردم می خواستند.در حوزه فرهنگ هم همآنی رقم میخورد که مردم بخواهند گفتمان سازی و خواستن مردم دوبال برای تحقق یک امر است.

وی با تاکید بر اینکه در امر واضعان ، جایگاه و نقش مردم بسیار بی بدیل است،تصریح کرد: هر تحولی نیازمند به حضور مردم است در بحث مقام معظم رهبری همه جایگاه ها بسیار متفاوت است.در بیانات ایشان دو متن کلیدی وجود دارد که متن وصیت نامه امام خمینی(ره)است.کلیدواژه مرکزی این وصیت نامه مردم هستند برای حفظ و تعادل و افق پیش رو باید به مردم توجه کرد.متن دیگر گام دوم انقلاب از سوی رهبری است که مردم در آنجا پررنگ است.در نظام و نظریه انقلاب اسلامی و منظومه فکری رهبران انقلاب برای هر تحولی مفروض حضور و خواستن مردم هستند.

کلانتر مهرجردی ادامه داد: در حوزه فرهنگ تحول زمانی ایجاد میشود که نقش های تحولی را بپذیریم.ما باید به سمت الگوهایی برویم که نقش و جایگاه مردم را پررنگ میکند.این امر با تکیه بر مخاطب مردمی و حلقه نخبگان فرهنگی و دانشگاهی حادثه می‌شود.

وی درپایان ادامه داد: اگر این مفروض را به صورت اساسی قرار دهیم فرهنگ اقتصادی رقم میخورد.چیزی که توسط مردم لمس میشود اقتصاد است و حوزه اقتصاد مبادی ارزشی و فرهنگی را صادر کند .کلیدواژه های فرهنگی با اینکه نقش مردم در حوزه اقتصاد را ایفا کنند مهم است برای همین رهبری به اقتصاد مردمی بیشتر توجه دارند. اقتصاد کار خودش را انجام میدهد و ما هستیم که باید هدایت خود را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha