سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ ضبط تفسیر سوره فتح حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که هرکسی در مسیر کسب معرفت الله قرار گیرد، قطعاً بدان دست خواهد یافت، گفت: حرکت در مسیر معرفت الله در همراهی با امام و عملیاتی‌سازی طرح و برنامه ایشان است؛ معرفت امام نقطه‌ای است که جناب حر را در ظهر عاشورا خدایی کرد. چرا که شناخت امام انسان را به شناخت ذات اقدس الهی مرهون می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در سخنرانی مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت، بر اهمیت شکر و سپاس ذات اقدس الهی در ایجاد رافت قلوب مسلمین در شب‌های قدر تصریح و استقبال وصف‌ناپذیر و حضور پرشور مردم در مراسم‌های معنوی احیا را شکست دشمن در دوری ملت از محور دین‌وایمان دانست.

وی درک شب قدر را بسیار مهم توصیف و با بیان این که خداوند متعال در قرآن کریم بشارت‌ها را در کنار توبیخ‌ها مطرح نموده است، یادآور شد: خدای متعال در سوره ذاریات بعد از بیان فرازهایی می‌فرمایند؛ من شما انسان‌ها را برای بندگی خدا خلق نموده‌ام؛ این نشان‌دهنده ظرفیت بزرگ انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری رهایی انسان از تمام کیدهای شیطانی را سرآغاز درک فرصت دنیا برای رسیدن به مقام بندگی و عبودیت خدا توصیف نمود و ابراز داشت: خداوند متعال بندگانش را نیافرید، الا این که به مقام معرفت الله برسند تا بتوانند حضرت حق را بشناسند و به مقام عباد نائل آیند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که شب قدر برای این است که عمل انسان برای رسیدن به خدا مضاعف گردد، ابراز داشت: اگر کسی خدا را شناخت، عبد می‌شود و اگر معرفت و عبادت را درک کند، از پرستش غیر، رها و در مقابل غیر تواضع و خشوع نخواهد کرد. انسان باید دروازه دل را ببندد تا غیر خدا وارد قلبش که عرش الرحمن است نشود.

وی با بیان این که راه رسیدن به خدای متعال در گرو پیداکردن راه رسیدن به امام است، ابراز داشت: معرفت امام نقطه‌ای است که جناب حر را در نزدیک ظهر عاشورا خدایی کرد. شناخت امام انسان را به شناخت ذات اقدس الهی مرهون می‌سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که قلب انسان الهی سرشار از محبت امام است و هرکسی به امام برسد، به خدا می‌رسد، یادآور شد: ذات اقدس الهی در سوره زمر بشارت بزرگی را مطرح می‌سازد و می‌فرماید، «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَی أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ» مأیوس‌سازی انسان توسط شیطان بدتر از به انحراف کشاندن است.

وی در ادامه به تبیین آیاتی از قرآن در رابطه‌ با رحمت بی‌نهایت ذات اقدس الهی پرداخت و تصریح کرد: راه بندگی خدا از مسیر معرفت امام می‌گذرد؛ اگر انسان با امام باشد مشمول یغفرالذنوب می‌گردد؛ اگر کسی می‌خواهد خدا او را ببخشد باید به خدا برگردد و تسلیم ذات اقدس الهی شده خود را به خدا واگذارد و با طرح و برنامه خدا زندگی و از اولیاءالله تبعیت کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که به مقصد رساندن فرائض دینی در گرو معرفت و همراهی با امام است، اذعان داشت: کسی که با امام راه نمی‌رود و همراه امام نیست، یک‌دفعه می‌بینند فرصت تمام شده و در صف مقابل امام ایستاده است و این فرد حسرت از دست‌ رفتن فرصت‌ها را خواهد خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: شب قدر، شبی است که انسان باید یک‌قدم به امام نزدیک‌تر و معرفتش نسبت به امام بیشتر شده باشد؛ هرکسی در مسیر کسب معرفت الله قرار گیرد، قطعاً بدان دست خواهد یافت؛ حرکت در مسیر معرفت الله در همراهی با امام و عملیاتی‌سازی طرح و برنامه ایشان است.

وی با تأکید بر این که در شب قدر بیش از شب‌های دیگر باید محور تلاش خود را در مسیر نزدیک‌شدن به طرح صاحب‌الزمان (عج) قرار دهیم، ابراز داشت: خداوند متعال به کسانی که در مسیر دین الهی صبر و پایداری می‌کنند، سه بشارت مهم سلامت، رحمت و هدایت را عنایت می‌فرماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری شب قدر را شب تقدیر الهی برای تمام عالمیان توصیف و با تأکید بر این که تک‌تک ما تحت اشراف امام‌زمان (عج) قرار داریم، خاطرنشان کرد: تا فرصت هست باید خود را در مسیر معرفت امام که همان مسیر درک معرفت الله است، قرار دهیم، اگر فرصت بگذرد حسرت خواهیم خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha